طرح تعالی منش استادی

ضرورت توسعه طرح تعالی منش استادی در دانشگاه‌ها

دکتر وحید شالچی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، در جلسه بررسی گزارش دومین دوره «طرح تعالی منش استادی» بر لزوم گسترش دامنه اجرای این طرح و مشارکت بیشتر اساتید تأکید کرد.

وی هیئت علمی دانشگاه‌ها را سرمایه‌ای ارزشمند برای ترویج فرهیختگی دانست.

ویژگی‌های منحصر به فرد طرح تعالی منش استادی این طرح که با عنوان «مهارت‌های ناب شاگردپروری» شناخته می‌شود، دارای شاخصه‌های ممتازی است:

مخاطب محور بودن بدون وابستگی به سلسله مراتب اداری

اثربخشی سریع با نتایج ماندگار بلندمدت

شبکه‌سازی مؤثر بین اساتید دانشگاهی

رضایت ۹۶ درصدی شرکت‌کنندگان طبق نظرسنجی‌ها

سیر تکوین و اجرای طرح

محمد مهدی ذوالفقارزاده، مدیر این دوره، گزارش داد:

سه سال مطالعه تجارب داخلی و بین‌المللی

بررسی اسناد بالادستی و برگزاری جلسات هم‌اندیشی

طراحی برنامه‌ها متناسب با شایستگی‌های اعضای هیئت علمی

اجرای موفق در بهمن ۱۴۰۳ با حضور ۱۸۰ استاد نو استخدام

برنامه‌های متنوع آموزشی و تربیتی

این دوره شامل فعالیت‌های جامعی بوده است:

کارگاه‌های آموزشی: اخلاق حرفه‌ای، روش‌های تدریس، فناوری‌های دیجیتال

پنل‌ های تخصصی: ارتباط با صنعت، آیین نامه‌های ارتقاء

برنامه‌های نمادین: آیین عهد، آیین پرچم

تجارب پیشکسوتان: ضیافت دانایی و توانایی

حمایت معاونت فرهنگی از تداوم طرح

دکتر شا لچی با تقدیر از دست‌اندرکاران، خواستار:

توسعه کمی و کیفی دوره‌های آینده

رفع چالش‌های اجرایی

جذب مشارکت گسترده‌تر اساتید

این طرح که به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، نشان‌دهنده توجه ویژه وزارت علوم به ارتقای کیفی نقش استادان در تربیت نسل آینده کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری با * مشخص شده‌اند

درج دیدگاه