۵۰ درصد هوشمندسازی

۵۰ درصد هوشمندسازی از خدمات دانشجویی مدیر کل دفتر توسعه فناوری اطلاعات،

امنیت و هوشمند سازی سازمان امور دانشجویان از هوشمند سازی بیش از نیمی از خدمات این سازمان خبر داد و گفت:

این تحول با اجرای طرح پنجره ملی خدمات دولت هوشمند محقق شده است.

جزئیات اجرای طرح دولت هوشمند در سازمان امور دانشجویان

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی صالحی در تشریح جزئیات این دستاورد اعلام کرد:

طرح اولیه توسعه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و بازمهندسی فرآیندهای سازمان امور دانشجویان در سال ۱۴۰۰ ارائه شد و پس از پیاده‌سازی، در سال ۱۴۰۳ به ۱۰۰ درصد خدمات الکترونیکی و بیش از ۵۰ درصد خدمات هوشمند دست یافتیم.

مؤلفه‌های کلیدی هوشمندسازی خدمات

وی با اشاره به مؤلفه‌های کلیدی هوشمندسازی بر اساس تعاریف دولت هوشمند، افزود:

حذف مراجعه حضوری و ارسال فیزیکی مدارک، یکپارچه‌سازی سازمانی، اشتراک اطلاعات، بهره‌گیری مؤثر از فناوری اطلاعات، حکمرانی داده و ارائه خودکار خدمات به‌صورت ۲۴ ساعته و از هر مکان، از جمله ویژگی‌های اصلی این تحول است.

نقش پایگاه داده‌های استنادپذیر در هوشمندسازی

صالحی با تأکید بر نقش پایگاه داده‌های استنادپذیر و استعلامات بین‌ دستگاهی در ارائه خدمات هوشمند، خاطرنشان کرد:

بر اساس قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی (دوام)، سازمان امور دانشجویان از سوی وزارت علوم متولی راه‌اندازی پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور شد.

کاربردهای پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور

وی ادامه داد: این پایگاه ملی منجر به هوشمند سازی خدمات، امکان استعلام آنلاین بدون نیاز به حضور فیزیکی، جلوگیری از تقلب در مدارک، هدایت شغلی و برنامه‌ریزی آموزشی، تصمیم‌ سازی و سیاست‌گذاری دقیق‌تر و همچنین ارائه گزارش‌های جامع از وضعیت دانشجویان و دانش‌آموختگان می‌شود.

تدوین نقشه راه و معماری مرجع برای توسعه هوشمندسازی

مدیر کل دفتر توسعه فناوری اطلاعات سازمان امور دانشجویان در پایان تصریح کرد:

این سازمان با تدوین نقشه راه هوشمند سازی و پیگیری استقرار معماری مرجع، به دنبال توسعه هرچه بیشتر خدمات دیجیتال و بهبود کیفیت ارائه خدمات به دانشجویان است.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری با * مشخص شده‌اند

درج دیدگاه