Skip to content
مدارک دریافت بیمه دانشجویی

شرایط و مدارک دریافت بیمه دانشجویی

یکی از پرسش‌های پرتکراری دانشگاهیان (حتی دانش‌آموختگان) شرایط و مدارک دریافت بیمه دانشجویی است. توجه شما را به مطالب و نکته‌های این بخش جلب می‌کنیم.

شرایط دریافت بیمه دانشجویی

دانشجوی در حال تحصیل

اولین شرط دریافت بیمه دانشجویی این است که متقاضی باید دانشجوی در حال تحصیل باشد. این بدان معناست که متقاضی باید در یکی از دانشگاه‌های سراسر ایران مشغول به تحصیل باشد. امکان برقراری این بیمه برای دانش‌آموختگان وجود ندارد.

عدم اشتغال بیمه‌ای

شرط دوم دریافت بیمه دانشجویی این است که متقاضی نباید اشتغال بیمه‌ای داشته باشد. این بدان معناست که متقاضی نباید در هیچ سازمان یا شرکتی مشغول به کار باشد و حق بیمه پرداخت کند.

پرداخت حق بیمه ماهانه

شرط سوم دریافت بیمه دانشجویی این است که متقاضی باید حق بیمه ماهانه را پرداخت کند. نرخ حق بیمه بیمه دانشجویی در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

نرخ حق بیمه دانشجویی

مدارک دریافت بیمه دانشجویی

برای دریافت بیمه دانشجویی، لازم است مدارک زیر به صورت آنلاین، ارائه شوند.

کارت دانشجویی یا گواهی اشتغال به تحصیل

کارت دانشجویی یا گواهی اشتغال به تحصیل، مدرکی است که نشان می دهد متقاضی دانشجوی در حال تحصیل است. این مدارک باید به صورت اسکن شده در سامانه دانشگاهیان  بارگذاری شوند.

نام‌نویسی در سامانه سازمان تامین اجتماعی

برای دریافت بیمه دانشجویی، لازم است در سامانه سازمان تامین اجتماعی نام نویسی کنید. برای این کار، به سایت سازمان تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir مراجعه کنید و از طریق منوی بیمه‌شدگان، وارد بخش بیمه شدگان خاص/بیمه فراگیر خانواده ایرانی شوید. در این بخش، گزینه انعقاد قرارداد بیمه دانشجویی را انتخاب کنید و مراحل ثبت نام را طی کنید.

درخواست انعقاد قرارداد بیمه دانشجویی

پس از تکمیل مراحل ثبت نام، باید درخواست انعقاد قرارداد بیمه دانشجویی را ارسال کنید. برای این کار، به بخش درخواست‌ها در سامانه مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا