Skip to content

ضرورت تغییر مسیر دانشگاه‌ها برای مشارکت در توسعه کشور

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محمدصالح اولیاء صبح امروز پنج‌شنبه ۲ اسفند ماه ۹۷ در جشن سی سالگی دانشگاه یزد که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولین ارشد استان یزد و جامعه دانشگاهی کشور برگزار گردید، با بیان اینکه وضعیت آموزش عالی کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد، بیان کرد: بحران‌های مالی از جمله چالش‌های جدی جامعه دانشگاهی است که به حمایت کامل مسئولین ارشد کشور نیاز دارد.

ضرورت تغییر مسیر دانشگاه‌ها

محمدصالح اولیاء رئیس دانشگاه یزد مشکلات مالی را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشگاه‌ها دانست و گفت: دانشگاه‌ها بایستی با تغییر مسیر حرکت خود بیش از پیش در امور توسعه کشور دخالت داده شوند.

وی ضرورت ساماندهی آموزش عالی را از دیگر دغدغه‌های جامعه دانشگاهی دانسته و افزود: جهت حرکت دانشگاه بایستی تغییر کند و بیشتر در امور توسعه کشور دخالت داده شوند.

رئیس دانشگاه یزد در ادامه با بیان اینکه جامعه دانشگاهی باید با تقویت انسجام درونی بیش از پیش برای پیشرفت کشور موثر باشند، گفت: دستگاه‌هایی که به نوعی در عملکرد آموزش عالی تأثیر دارند باید نقش این مهم در توسعه کشور را به رسمیت شناخته و حمایت کنند.

محمد صالح اولیا رئیس دانشگاه یزد در ادامه با بیان اینکه جامعه دانشگاهی باید با تقویت انسجام درونی بیش از پیش برای پیشرفت کشور مؤثر باشند، گفت: دستگاه‌هایی که به نوعی در عملکرد آموزش عالی تأثیر دارند، باید نقش این مهم در توسعه کشور را به رسمیت شناخته و حمایت کنند.

وی تدوین برنامه‌های منسجم آموزشی و متناسب با نیازهای جامعه را ملزم دانست و بیان کرد: اساتید و روئسای دانشگاهی هم باید بیش از پیش نسبت به یکپارچگی برنامه‌های توسعه‌ای خود اقدام کنند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا