Skip to content

طرح ویژه هدفمندسازی تحقیقات دانشگاهی اجرا می‌شود.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طرح‌ ساز و کار تأمین اعتبار پژوهشی با عنوان (ستاپ) با هدفمندسازی تحقیقات دانشگاهی اجرا خواهد شد.

هدفمندسازی تحقیقات دانشگاهی

طرح ساز و کار تأمین اعتبار پژوهشی «ستاپ» یک پروژه بزرگ است، سیاست اصلی معاونت پژوهش وزارت علوم در سال ۱۳۹۸برای هدفمندسازی پژوهش‌ها و تحقیقات تحصیلات تکمیلی است.

وی بیان کرد: این طرح در واقع به نوعی گرنت پژوهشی به شمار می‌رود که فعالیت‌های نرم افزاری و مطالعاتی آن از سال ۹۷ آغاز شد. در سال ۹۸ پیش‌بینی می‌شود، بخش‌هایی از آن اجرایی شود.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: با توجه به اینکه وزارت علوم به دنبال قرار گرفتن پژوهش‌های دانشگاهی از جمله تحصیلات تکمیلی است، طرح ستاپ تدوین شد. هدف کلان این طرح قرار گرفتن تحقیقات براساس نیازهای جامعه است.

شریفی اظهار داشت: رکن اول این طرح نحوه تعیین و شناسایی نیازهای جامعه است، به دانشگاه‌ها اطلاع داده شود.

ایشان افزود: در این طرح قرار است، نیازهای تمامی دستگاه‌ها، جامعه تعیین و استخراج شود.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری امور پژوهشی وزارت علوم، گفت: رکن دوم این طرح ایجاد بستری برای ترغیب و افزایش انگیزه اساتید و دانشجویانی است که پژوهش‌های خود را در زمینه نیازهای جامعه تعیین و اجرا نمایند.

محسن شریفی تاکید کرد: رکن سوم این طرح تعیین نظام مالی برای اجرای طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی متناسب با نیازهای جامعه در دانشگاه‌ها است که قرار است در این خصوص یک صندوق ایجاد شود.

وی بیان کرد: اعتبار این صندوق از طریق منابع مالی دستگاه‌های اجرایی براساس قوانین و مقررات بودجه‌ای، بودجه وزارت علوم برای تحصیلات تکمیلی، افراد متقاضی نتایج پژوهش‌ها و خیرین تأمین شود.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری امور پژوهشی وزارت علوم یادآور شد: برای اجرای بهتر این طرح آئین نامه‌ها و مقررات لازم تدوین شود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا