برای راهاندازی یک کسب و کار، نیاز دارید تا برخی از مهمترین مسائل، چالشها و راهکارها را بشناسید و با ابزار مورد نیاز برای برنامهریزی آشنا شوید. دوره مقدمات کسب و کار متشکل از سه سرفصل اصلی است که دو سرفصل آن، هر یک، دوره آموزشی جداگانهای محسوب میشود.
در این دوره ۱۲ ساعته، با مقدمات راهاندازی کسب و کار و برنامهریزی برای آن به صورت کامل آشنا خواهید شد.

سرفصلها
بررسی بازار و انتخاب موضوع
اولین اقدام در آغاز یک کسب و کار، انتخاب موضوع مناسب برای آن متناسب با بازار «رو به آینده» است. از جمله بزرگترین اشتباهاتی که افراد مرتکب میشوند، بررسی وضعیت بازار «از گذشته تا کنون» و تصمیم به راهاندازی کسب و کاری است که «تا کنون» سودآور بوده است. در این بخش، با بررسی روند کسب و کارها و موضوعات مختلف، شیوه چگونگی انتخاب یک موضوع مناسب برای کسب و کار آموزش داده میشود
تدوین استراتژی به روش SWOT
دوره تدوین استراتژی به روش SWOT پیش از این به صورت یک کارگاه هشت ساعته برگزار شده است و در این دوره، بهعنوان یکی از سرفصلها ارائه میشود. در این بخش، به ارزیابی داخلی و بیرونی مجموعه پرداخته میشود و پس از استخراج نقاط چهارگانه قوت، ضعف، فرصت و تهدید، چهار مدل استراتژی اولیه و شش مدل استراتژی اصلی برای کسب و کار مورد نظر تدوین میگردد.
نگارش طرح کسب و کار (Business Plan)
نگارش طرح کسب و کار به صورت مستقل، در دهه هشتاد و اوایل دهه نود در قالب دورههای آموزشی ۷۲ ساعته ارائه میشد. در این دوره آموزشی، این سرفصل به صورت فشرده و کارگاهی ارائه میگردد. طرح کسب و کار به شما کمک میکند تا نقشه راه نسبتاً کاملی برای راهاندازی مجموعه خود داشته باشید.
مدرسان کارگاه
دکتر آیدین مهدیزاده تهرانی
- دکتری برنامهریزی آموزشی
- مدرس دورههای Training of Trainers (TOT) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
- عضو انجمن تسهیلگران جهانی (IAF)
- مدرس و طراح آموزشی دورههای کارآفرینی و کسب و کار در مجموعه ایده بازار دانشگاه امیرکبیر
- صاحب امتیاز و مدیر مسوول فصلنامه تخصصی طراحی صنعتی چهارباغ
- مولف کتاب “کارگاههای آموزشی” در رابطه با سرفصل های دوازده کارگاه برگزار شده
منتشر شده توسط دفتر امور انجمنهای علمی - مولف کتاب “همه آن کاغذها…” درباره طرح نویسی، گزارشنویسی و مستندسازی در سازمانهای مردم نهاد
محمدرضا شمشیرگر
- کاندیدای دکتری مدیریت دولتی (خط مشی گذاری عمومی) دانشگاه تهران
- کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک
- مدرس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
- مدرس دورههای MBA دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران
- مدرس کارگاه های آموزشی وزارت علوم در دانشگاههای کشور
- مترجم کتاب «۹۰ روز نخست یک مدیر»، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، چاپ دوم: ۱۳۹۷
زمان برگزاری دوره مقدمات کسب و کار
- شنبه، ۲۲ تیر ۹۸، ساعت ۱۶ الی ۲۰
- یکشنبه، ۲۳ تیر ۹۸، ساعت ۱۶ الی ۲۰
- دوشنبه، ۲۴ تیر ۹۸، ساعت ۱۶ الی ۲۰

مکان برگزاری دوره
کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران، طبقه منفی ۱، کارگاه آموزشی شماره ۳
هزینه شرکت در کارگاه
هزینه شرکت در کارگاه سه روزه مقدمات کسب و کار شامل موارد ذیل است:
- دریافت بسته آموزشی
- طی دوره آموزشی سه روزه
- میان وعده
- دریافت گواهینامه پایان دوره
- دریافت ۱۲ امتیاز در سامانه سازمان
- هزینه حضور برای اعضای سازمان: ۷۵ هزار تومان (۵۸۵۰۰ تومان تا ساعت ۱۸ روز ۲۰ تیر)
- هزینه حضور برای دانشجویان دانشگاه تهران: ۱۲۰ هزار تومان
- هزینه حضور برای سایرین: ۱۹۵ هزار تومان
سایر افراد در شهر های دسگر چرا باید واجد شرایط گرفتن این کارت باشند
وقتی تمام خدمات برای دانشگاه تهران است؟
بخش عمده ای از خدمات سازمان به صورت آنلاین ارائه می شود و در سراسر ایران قابل استفاده است