رفتن به محتوای اصلی
دوره آموزشی راه اندازی کسب‌ و‌ کار

دوره آموزشی راه اندازی کسب‌ و‌ کار

برای راه اندازی یک کسب و کار، نیاز دارید تا برخی از مهمترین مسائل، چالش ها و راهکارها را بشناسید و با ابزار مورد نیاز برای برنامه ریزی آشنا شوید. دوره مقدمات کسب و کار، متشکل از سه سرفصل اصلی است که دو سرفصل آن، هر یک، دوره آموزشی جداگانه ای محسوب می شود.

در این دوره ۱۲ ساعته، با مقدمات راه اندازی کسب و کار و برنامه ریزی برای آن به صورت کامل آشنا خواهید شد.

سرفصل ها

بررسی بازار و انتخاب موضوع

اولین اقدام در آغاز یک کسب و کار، انتخاب موضوع مناسب برای آن متناسب با بازار «رو به آینده» است. از جمله بزرگترین اشتباهاتی که افراد مرتکب می شوند، بررسی وضعیت بازار «از گذشته تا کنون» و تصمیم به راه اندازی کسب و کاری است که «تا کنون» سودآور بوده. در این بخش، با بررسی روند کسب و کارها و موضوعات مختلف، شیوه چگونگی انتخاب یک موضوع مناسب برای کسب و کار آموزش داده می شود

تدوین استراتژی به روش SWOT

دوره تدوین استراتژی به روش SWOT پیش از این به صورت یک کارگاه هشت ساعته برگزار شده است و در این دوره، به عنوان یکی از سرفصل ها ارائه می شود. در این بخش، به ارزیابی داخلی و بیرونی مجموعه پرداخته می شود و پس از استخراج نقاط چهارگانه قوت، ضعف، فرصت و تهدید، چهار مدل استراتژی اولیه و شش مدل استراتژی اصلی برای کسب و کار مورد نظر تدوین می گردد.

نگارش طرح کسب‌ و‌ کار (Business Plan)

نگارش طرح کسب و کار به صورت مستقل، در دهه هشتاد و اوایل دهه نود در قالب دوره های آموزشی ۷۲ ساعته ارائه می شد. در این دوره آموزشی، این سرفصل به صورت فشرده و کارگاهی ارائه می گردد. طرح کسب و کار به شما کمک می کند تا نقشه راه نسبتاً کاملی برای راه اندازی مجموعه خود داشته باشید.

مدرسان کارگاه

دکتر آیدین مهدیزاده تهرانی

  • دکتری برنامه ریزی آموزشی
  • مدرس دوره های Training of Trainers (TOT) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  • عضو انجمن تسهیل‌گران جهانی (IAF)
  • مدرس و طراح آموزشی دوره های کارآفرینی و کسب و کار در مجموعه ایده بازار دانشگاه امیرکبیر
  • صاحب امتیاز و مدیر مسوول فصلنامه تخصصی طراحی صنعتی چهارباغ
  • مولف کتاب “کارگاههای آموزشی” در رابطه با سرفصل های دوازده کارگاه برگزار شده
    منتشر شده توسط دفتر امور انجمن های علمی
  • مولف کتاب “همه آن کاغذها…” درباره طرح نویسی، گزارش نویسی و مستندسازی در سازمان های مردم نهاد

محمدرضا شمشیرگر

  • کاندیدای دکتری مدیریت دولتی (خط مشی گذاری عمومی) دانشگاه تهران
  • کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک
  • مدرس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
  • مدرس دوره های MBA دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران
  • مدرس کارگاه های آموزشی وزارت علوم در دانشگاه های کشور
  • مترجم کتاب «۹۰ روز نخست یک مدیر»، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، چاپ دوم: ۱۳۹۷

زمان برگزاری دوره

  • شنبه، ۲۲ تیر ۹۸، ساعت ۱۶ الی ۲۰
  • یکشنبه، ۲۳ تیر ۹۸، ساعت ۱۶ الی ۲۰
  • دوشنبه، ۲۴ تیر ۹۸، ساعت ۱۶ الی ۲۰

مکان برگزاری دوره

دانشگاه تهران

هزینه شرکت در کارگاه

هزینه شرکت در کارگاه سه روزه مقدمات کسب و کار شامل موارد ذیل است:

  • دریافت بسته آموزشی
  • طی دوره آموزشی سه روزه
  • میان وعده
  • دریافت گواهی نامه پایان دوره
  • دریافت ۱۲ امتیاز در سامانه سازمان
  • هزینه حضور برای اعضای سازمان: ۷۵ هزار تومان
  • هزینه حضور برای دانشجویان دانشگاه تهران: ۱۲۰ هزار تومان
  • هزینه حضور برای سایرین: ۱۹۵ هزار تومان

پنل ثبت نام

ثبت نام اعضای سازمان بین المللی دانشگاهیان

ثبت نام دانشجویان دانشگاه تهران + سایرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا