Skip to content
احتمال کم بازگشایی دانشگاه‌ها تا پایان خرداد

احتمال کم بازگشایی دانشگاه‌ها تا پایان خرداد

رییس کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم: احتمال بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تا پایان خرداد بسیار کم است و این مراکز بایستی مطابق با برنامه‌ریزی‌های کنونی به فعالیت خود ادامه دهند.

بازگشایی دانشگاه‌ها

علی اکبر صفوی بیان کرد: هنوز در دوره اوج شیوع ویروس کرونا قرار داریم و چنان‌چه اجازه آغاز به‌کار دوباره به خوابگاه‌های دانشجویی داده شود، امکان وقوع فاجعه‌ای دیگر وجود دارد.

مهندس صفوی در ادامه توضیح داد: ظرفیت اتاق‌های خوابگاه‌های دانشجویی چهار الی هشت نفر است و اگر فرض کنیم در هر خوابگاه تعداد بین ۵۰۰ تا ۲ هزار دانشجو سکونت داشته باشند، چنان‌چه اقدامات بهداشتی و پیش‌گیرانه مانند ضدعفونی کردن سطوح و غربال‌گری روزانه هم انجام شود، باز هم ممکن است یک دانشجو به این بیماری مبتلا شده و در میان سایر دانشجویان شیوع پیدا کند.

ادامه آموزش‌های الکترونیکی

وی اظهار داشت: بنابراین لازم است دانشگاه‌ها تا اطلاع ثانوی همین روند آموزش‌های الکترونیکی را ادامه دهند. بنابر وضعیت موجود احتمال بازگشایی کلاس‌های حضوری تا پایان خرداد ۹۹ ضعیف به نظر می‌رسد.

دکتر علی‌اکبر صفوی تصریح کرد: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پایان نیم‌سال تحصیلی جاری را بر مبنای اتکای حداکثری به آموزش‌های الکترونیکی قرار دهند. آموزش مجازی در نیمسال تحصیلی فعلی برای تمامی دروس عمومی و اختصاصی برای همه مقاطع تحصیلی بدون وجود محدودیت و با مدیریت دانشگاه مجاز است.

دانشجویان مقطع دکتری

صفوی درخصوص دانشجویان مقطع دکتری نیز گفت: آن دسته از دانشجویانی که در شهرستان محل سکونت خود تحصیل می‌کنند، درصورت رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی، می‌توانند به دانشگاه مراجعه و واحدهای آزمایشگاهی را بگذرانند. اگر دانشجویان غیربومی سایر دانشگاه‌ها نیز نیازی به خوابگاه ندارند، امکان مراجعه آن‌ها به دانشگاه جهت گذراندن واحدهای آزمایشگاهی وجود دارد.

رییس کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها یا موسسات آموزش عالی می‌توانند بنا بر تشخیص خود و بر حسب مقتضیات و امکانات موجود، نسبت به تعویق زمان یا بازه زمانی پایان نیمسال جاری تحصیلی اقدام کنند.

https://msrt.ir/

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا