Skip to content
برگزاری کنکور 20 روز پس از امتحانات نهایی

برگزاری کنکور ۲۰ روز پس از امتحانات نهایی

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد برگزاری کنکور ۹۹ گفت: آزمون سراسری ۲۰ روز پس از پایان امتحانات سال ششم متوسطه برگزار می‌شود و تاریخ برگزاری آزمون‌های کارشناسی‌ارشد، دکتری و دستیاری آموزش پزشکی نیز خرداد ۹۹ خواهد بود.

برگزاری کنکور ۹۹

دکتر ابراهیم خدایی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: تصور می‌کنیم در ماه خرداد امتحانات دانش‌آموزان را داشته باشیم، این امتحانات در روزهایی از ماه تیر نیز ادامه می‌یابد. آزمون سراسری نیز طبق مصوبات، ۲۰ روز پس از پایان امتحانات نهایی پایه دوازدهم یا ششم متوسطه برگزار خواهد شد.

محتوای آزمون سراسری

دکتر خدایی در پاسخ به سوال درخصوص تغییر محتوای کنکور ۱۳۹۹ گفت: آزمون سراسری عمومیت داشته و برای تمامی افراد یکسان است و این‌گونه نیست که دانش‌آموزی از تسهیلات بیشتری بهره‌مند شده باشد و سهولت و دشواری شرایط برای همه یکسان است.

وی ادامه داد: مبنای اساسی کار ما براساس محتوایی است که در آموزش و پرورش به دانش‌آموزان تدریس می‌شود و به‌طور مرتب با همکاران خود در آموزش و پرورش در تماس و تعامل هستیم. مسائل مطرح شده به شرطی اجرایی خواهد شد که آموزش و پرورش فرآیند نهایی کردن محتوای درسی و تقویم آموزشی را انجام داده و به سازمان سنجش کشور اعلام نماید و ما نیز نهایت مساعدت و تسهیلات لازم را انجام خواهیم داد.

دکتر ابراهیم خدایی افزود: از جمله اقداماتی که برای انجام آن‌ها پیش‌بینی‌های و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است، سناریوی مبتنی بر حذف فرآیندهای زمان‌بر کنکور است. نکته‌ای که ازاهمیت بالایی برخوردار است، این است که نباید اظهارنظرهای بی‌مورد در مورد آزمون سراسری، منجر به تشویش اذهان عمومی‌شود.

وی گفت: این فرآیندها بعضاً مرتبط با انتخاب رشته و آزمون‌های عملی در بعضی رشته‌های هنری، تربیت بدنی و… است.

تاریخ برگزاری سایر آزمون‌ها

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: مطابق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، تاریخ برگزاری آزمون‌های کارشناسی‌ارشد، دکتری و دستیاری آموزش پزشکی خرداد ۹۹ خواهد بود و این سازمان با کلیه دستگاه‌های مسئول در زمینۀ آموزش و پرورش و آموزش عالی، دارای هماهنگی کامل است.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا