Skip to content
استخدام 42 درصدی پرستاران

استخدام ۴۲ درصدی پرستاران

معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره استخدام ۴۲ درصدی پرستاران از محل مجوز استخدام ۵۵ هزار نفر خبر داد.

وی درباره تبدیل قرارداد پرستاران گفت: از ابتدای کرونا تا بهمن ۹۹ که آخرین آزمون استخدامی برگزار شد، جمعا جذب ۵۵ هزار نفر داشتیم که حدود ۴۲ درصد از این

گروه مربوط به بخش پرستاری بوده و فرایند استخدام ایشان تمام شده است. این جذب به غیر از تبدیل وضعیت ایثارگران عزیز بوده است ولی همچنان تعداد زیادی از همکاران دارای وضعیت استخدامی قراردادی، تبصره‌ای و … است که در مکاتبه‌ای که آبان ماه وزارت بهداشت با ستاد ملی کرونا و سازمان برنامه بودجه و سازمان استخدامی داشت، درخواست تبدیل وضعیت کارکنان را داشتیم.

عباس عبادی ادامه داد: اعتبارات این موضوع برای سال ۱۴۰۱ باید بررسی شود. با تعاملات انجام شده از طرف معاونت توسعه وزارت بهداشت با سازمان اداری استخدامی و کمیسیون‌های تخصصی مجلس، باید منتظر باشیم تا بودجه نهایی تصویب شود و ببینیم چه بودجه‌ای برای این بخش در نظر گرفته شده است. انشاالله تا دو هفته آینده که این بودجه در صحن مجلس شورای اسلامی نهایی شود، می‌توانیم توضیحات بهتری ارائه دهیم.

وی تاکید کرد: با دسترسی به موقع و ارزان به خدمات با کیفیت و با صرفه برای عموم مردم معنای واقعی عدالت در سلامت مشخص می‌شود. بی‌تردید همکاران پرستار نقش کلیدی در این کار دارند.

یکی از وظایف اصلی ما این است که بتوانیم سلامتی را قبل از بروز بیماری برای مردم فراهم کنیم و خدمات خود را به صورت تخصصی ارائه دهیم.

وی در پاسخ به سوالی درمورد تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: خوشبختانه با تاکید مقام معظم رهبری، شورای عالی بیمه ضریب ریالی و ارزش نسبی خدمات را به تصویب نهایی رساند و به زودی در صحن دولت مصوبه آن داده خواهد شد.

او با اشاره به اینکه از برنامه‌های معاونت پرستاری وزارت بهداشت توسعه و گسترش خدمات مراقبت در منزل است گفت: به این منظور در حال بازنویسی آئین نامه‌ای هستیم و تلاش می‌کنیم تا امکان تاسیس را ساده‌تر کرده و از فناوری‌های به روز دنیا مثل هوم کر و مراقبت در منزل الکترونیک را توسعه دهیم. از دیگر مسائلی که مهم است و باید به صورت جدی به آن پرداخت ارتقای سطح سواد سلامت مردم است.

با توجه به اینکه در آینده‌ای نزدیک نرخ سالمند در جامعه افزایش پیدا می‌کند و به همراه آن بیماری‌های مزمن نیز افزایش خواهند یافت و این عوامل سبب می‌شود تا به سایر نقش‌های حرفه‌ای بیشتر فکر کنیم. امیدواریم در این دوره با ایجاد سیاست گذاری‌های مناسب شرایطی ایجاد شود تا مردم بتوانند از خدمات فنی و علمی استفاده لازم را ببرند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا