Skip to content
خوابگاه دانشجویان غیربومی

تخصیص خوابگاه به همه دانشجویان غیر بومی

خوابگاه دانشجویان غیربومی مسئله‌ای است که باید به آن دقت کافی شود و هیچ دانشجویی بدون خوابگاه باقی نماند. این سخنانی بوده که رئیس دانشگاه تهران اظهار کرده است.

خوابگاه دانشجویان غیربومی

سیدمحمد مقیمی گفت: دانشگاه تهران در نیم سال دوم سال قبل در رابطه با شروع مجدد آموزش حضوری موفق عمل کرده و امسال نیز از شروع سال تحصیلی بعد از دو سال درگیری با کرونا از ابتدای سال تحصیلی، آموزش حضوری خواهد شد.

رئیس دانشگاه تهران گفت: سال تحصیلی از ۲۷ شهریورماه به صورت حضوری شروع شده و هیچ چیزی جایگزین آموزش حضوری نمی‌شود. وی با اشاره به اضافه شدن ۱۵ هزار دانشجو جدید در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در سال جدید برای دانشگاه تهران گفت: با وجود همه محدودیت‌ها سعی کردیم هیچ دانشجوی غیربومی بدون خوابگاه نماند و در این زمینه موفق بوده‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به نیم سال گذشته همه مشکلات خوابگاه‌ها رویت شد و تلاش در برطرف کردن این مشکلات داریم. وی گفت در رابطه با بالاتر بردن کیفیت اتاق‌های خوابگاه‌ها باید تلاش خودمان را بکنیم

وی افزود با توجه به امکانات مجازی نباید به فکر تعطیل کردن آموزش حضوری باشیم و این امکانات در اصل باید به شکلی کمک کننده آموزش حضوری باشد. اگر استادی بخواهد کلاس‌هایش را به صورت غیرحضوری برگزار کند در شرایط خاص مثل آلودگی هوا امکان‌پذیر است.

مقیمی در پایان گفت: رهبر عزیزمان همواره اشاره می‌کنند که فضای دانشگاه‌ها باید فضای نقد باشد. در این مورد زیرساخت‌های لازم فراهم شده است. رئیس جمهوری، دستوری صادر کرده و گفته است که وزرا باید به دانشگاه‌ها بروند و پاسخگوی دانشگاهیان باشند. در نشستی که با همکاری دانشگاه تهران و مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در دانشگاه تهران برگزار شد، سه وزیر فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به شکل همزمان در این نشست شرکت کردند و گفتگوی متقابلی انجام شد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا