Skip to content
اطلاعیه وزارت علوم درخصوص حذف نیمسال تحصیلی دانشگاه ها

حذف نیمسال تحصیلی منوط به تشخیص دانشگاه

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: بند مجاز بودن دانشجویان در حذف نیمسال تحصیلی ۹۹ – ۹۸ بدون احتساب در سنوات در سند ارسالی به دانشگاه‌ها، مخصوص دانشجویانی است که دانشگاه آنان قادر به ارائه آموزش‌های الکترونیک نبوده است.

حذف نیمسال تحصیلی

دکتر علی خاکی‌صدیق ضمن توضیح جزییات سند ۲۰ بندی ابلاغی به دانشگاه‌ها بیان کرد: درصورتی‌که شرایط به‌گونه‌ای شود که کلاس‌های حضوری دوباره برگزار شوند و آموزش‌های الکترونیکی هم به طرز مطلوب و مناسبی انجام شده باشند، دیگر احتیاجی به استفاده از این بند نیست، درغیر این‌صورت دانشجویان مجاز به استفاده از این بند و حذف نیمسال تحصیلی بدون احتساب در سنوات خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از بندهای این سند به تشخیص دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: ‌هرگونه تصمیم‌گیری درمورد تعطیلی یا بازگشایی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در حوزه اختیارات ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا است.

ملاک، تشخیص دانشگاه‌ها

دکتر علی خاکی صدیق در ادامه تصریح کرد: دانشگاه‌ها ملزم به اجرای همه ۲۰ بند سند ابلاغی نیستند بلکه بسته به شرایط و موقعیت خاص خود، می‌توانند از این راه‌کارها بهره ببرند.

وی گفت: در این سند به دانشگاه‌ها اجازه داده شده که حتی تا ۸۰ – ۹۰ درصد یک درس را به‌شکل مجازی و الکترونیکی ارائه دهند.

معاون آموزشی وزارت علوم در پایان اظهار داشت که طبق بند ۲۰ سند مذکور، می‌توان در جهت رفاه حال دانشجویان و اساتید، جلسات دفاع از پایان‌نامه و دکتری را نیز به‌صورت الکترونیکی یا نیمه حضوری و  البته با رعایت دیگر شرایط و ضوابط برگزاری جلسات دفاع برگزار کرد.

https://msrt.ir/

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا