Skip to content
حمایت از دانش‌بنیان در مبارزه با کرونا

حمایت دانش‌بنیان برای مبارزه با کرونا

دکتر رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در جلسه با صندوق نوآوری و شکوفایی مصوباتی را اعلام داشتند که به موجب آن برای حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان برای مبارزه با کرونا اعلام آمادگی شد.

وی افزود: در این جلسه با تاکید بر این که صندوق تا حد امکان به شرکت‌های دانش‌بنیان برای مبارزه با کرونا که دچار اپیدمی شده‌اند کمک کند تا با کمترین خسارت ممکن از این اپیدمی خارج شوند.

وی ادامه داد: کرونا در دنیا بک موضوع جدی است که از یک اپیدمی به پندمی تبدیل شده که همه را دچار مشکل کرده است، اما ایران باداشتن

  1. نیروی انسانی کارآمد
  2. فناوران مبتکر
  3. بخش سلامت و درمان مجرب

نیازهای خود را در بخش های زیر مرتفع ساخته ایم:

  • بخش های مختلف تجهیزات پزشکی
  • کیت های تشخیص
  • داروهای مورد نیاز
  • ماسک و مواد ضدعفونی کننده و….

عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: با مدیریت مناسب و کوشش فراوان به سلامتی از این ویروس با کمترین خسارت عبور خواهیم کرد به مبتکران توصیه دارم با امید به خدا و تلاش بسیار نیازهای کشور را با توان مندی خود و با اتکا به داش در داخل کشور به تولید برسانند.

ملک‌زاده درباره پیشگیری از این ویروس اظهار داشت: دستورالعمل‌های ذکر شده و اقدامات بهداشتی را رعایت کنند. با این حال یک سایت معتبر برای راهنمایی و پاسخ به سوالات مردم راه‌اندازی شده است که قابل دسترس هست که مردم برای پیشگیری و خودارزیابی میتوانند به امراجعه نمایند. corna.research.ac.ir

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت درباره مراجعه به مراکز درمانی اضافه کرد: نزدیک به ۹۰درصد مبتلایان با استراحت درخانه و بدون نیاز به مراجعه به مراکز درمانی بهبود پیدا می‌کنند.

زیرا بیمارستان به دلیل مراجعات زیاد ناقلان ویروس محیط مناسبی ناست و فراد در معرض خطر قرار می‌گیرند فقط افرادی که دچار تنگی نفس میشوند به مراکز درمانی مراجع نمایند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا