Skip to content
خوابگاه‌های فرسوده

خوابگاه‌های فرسوده و غیرقابل استفاده علوم پزشکی

خوابگاه‌های فرسوده و غیرقابل استفاده علوم پزشکی؛

موضوع مهم و اساسی برای دانشجویان PH.D خوابگاه است. ۳۱ درصد از خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی فرسوده و غیرقابل استاده است.
حدود ۴۳ درصد از خوابگاه‌ها در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی به تعمیرات و تجهیزات نیاز دارند.
با تاسف باید اعلام کرد که بودجه برای تجهیزات و تعمیرات حذف شده است.

دبیران شورای صنفی دستیاران و دانشجویانPH.D در نشست یک روزه با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و همچنین مدیر کل دانشجویی و جمعی از مسئولان ستاد معاونت به مشکلات، خواسته‌ها و مطالبات صنفی و رفاهی دانشجویی پرداختند.

اساسی‌ترین خواسته‌های حاضرین جمع در این نشست بیان شد. مباحث مربوط به مشکلات در آیین فعلی و ضرورت تغییر بازنگری در آیین‌نامه و همچنین مسائل مهم و ضروری مربوط به آموزش و پرورش و عدم حمایت دانشگاه‌ها از مقالات ارائه شده بود.

خوابگاه‌های فرسوده علوم پزشکی

همچنین در این نشست به نمایندگی از دانشجویان و دستیاران دانشگاه‌های علوم پزشکی در ارتباط با هزینه‌های بالای خوابگاه‌ها مباحثی مطرح شد. افرادی در این جلسه بیان داشتند که خوابگاه و محل اسکان به دانشجویان دکتری و دستیاران واگذار نشود و عده‌ای نیز از نبود محل اسکان و خوابگاه برای گروه از دانشجویان گلایه کردند.

فراهم کردن حداقل امکانات رفاهی برای دانشجویان دکتری و دستیاران است. بایستی بازنگری بر ماده اقامت آیین‌نامه شورای صنفی شود.

برخی از مشکلات دانشجویان و دستیاران

بی توجهی مسئولان دانشگاه‌ها به مسائل صنفی اعم از:

  • ضرورت تفکیک و جداسازی شورای صنفی دستیاران و دانشجویان PH.D
  • افزایش حقوق و کارانه
  • تاخیر و به تعویق انداختن آزمون بورد تخصصی
  • نبود بیمه مسئولیت و تامین اجتماعی و البته بیمه خدمات درمانی
  • اختصاص ندادن بودجه لازم برای اجرای طرح‌ها و فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها
  • عدم تخصیص بودجه لازم برای ارائه پایان‌نامه‌های تحصیلی

پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزاررت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در ارتباط با حقوق پایین دانشجویان اعلام داشت:
موضوع مهم این است که حقوق ناکافی دانشجویان PH.D زیاد بودن ساعات کاری دستیاران (کشیک بیمارستانی و شبکاری زیاد) حق الزحمه بسیار پایین، نبود بسته‌های حمایتی برای چاپ مقالات و خرید کتاب‌های تخصصی اورجینال و قانون منسجم کار وآموزش برای این گروه وجود ندارد.

موارد فوق از دیگر مسائل مورد تاکید حاضران در این جلسه بوده است که با حضور معاون وزیر بهداشت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا