Skip to content

کسب رتبه سوم مسابقه بین‌المللی صفر انرژی

تیم دانشجویان دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران موفق به کسب رتبه سوم مسابقه بین‌المللی Architecture At Zero در کالیفرنیای آمریکا شد.

کسب رتبه سوم مسابقه

به نقل از دانشگاه علم و صنعت ایران، “Architecture At Zero” برگزارکننده بزرگترین مسابقه ساختمان‌های صفر انرژی، برای دانشجویان و دفاتر معماری در سراسر جهان است. که معماران، مهندسان و برنامه‌ریزان حرفه‌ای و دانشجویی را در زمینه بهینه‌سازی طراحی انرژی محور به چالش می‌کشد. این مسابقه جزو ۷ مسابقه پیشنهادی از سوی سایت معتبر Arch daily برای دانشجویان معماری است. که از سال ۲۰۱۱، سالانه برگزار می‌گردد.

این مسابقه به طور مشترک توسط موسسه معماران آمریکا «AIA» و بنیاد معماری در صفر«Architecture At Zero» برگزار می‌شود. هدف از مسابقه سال ۲۰۱۹ طراحی دو ساختمان صفر انرژی با موضوع دانشکده حرکت شناسی انسانی و مجتمع تفریحی ورزشی در پردیس دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در خلیج مونترِی بوده است. هیئت داوران این مسابقه، گروهی از مهندسان متخصص انرژی و معماری پایدار می باشند.

تیم دانشجویان دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران تشکیل شده است از حامد ملکنده، پوریا امینی چهرق، پریسا خسروی و زهرا حسینی به راهنمایی دکتر عبدالهادی دانشپور و دکتر هانیه صنایعیان “اعضای هیئت علمی دانشکده معماری و شهرسازی” با کسب جایزه Citation Award در کنار ۳ تیم از آمریکا و یک تیم از لهستان جزو پنج تیم دانشجویی برتر جهان رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

این گروه در جهت استفاده از پتانسیل های اقلیمی برای عدم استفاده از انرژی‌های تجدیدناپذیر طرح خود را با عنوان BROTHERHOOD CUBIC برای مسابقه ذکر شده ارسال کرد. در این طرح با استفاده از تلفیق دیوارهای دو پوسته و دودکش‌های خورشیدی، تهویه لازم برای سالن‌های ورزشی تامین شده و استفاده از سیستم‌های مکانیکی به حداقل میزان ممکن رسیده است.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دستاورد علمی مهم دانشگاه علم و صنعت ایران می‌توانند به نشانی الکترونیکی http://www.architectureatzero.com/2019-winners مراجعه نمایند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا