Skip to content
سربازی پژوهشگران پسادکتری

طرح جایگزینی سربازی برای پژوهشگران پسا دکتری

سربازی پژوهشگران پسادکتری طرحی است که معاون پژوهشی وزارت علوم اعلام کرد. جایگزین سربازی پژوهشگران پسادکتری را معاونت پژوهشی وزارت علوم اعلام کرد. وی گفت در این طرح یک نمونه «امریه پسادکتری» داریم که مسیر مشخص خودش را دارد و پژوهشگر روی طرح‌های نظامی کار می‌کند اما در این طرح جدید ارائه شده پژوهشگر الزام ندارد که روی طرح‌های نظامی کار کند و امکان پژوهش بر روی سایر زمینه‌ها را دارد.

سربازی پژوهشگران پسادکتری

پیمان صالحی ادامه داد که سهمیه نخبگی توسط بنیاد ملی نخبگان داده می‌شد، اما با همکاری این بنیاد با ستادکل نیروهای مسلح، سهمیه سربازی نخبگی افزایش پیدا کرده و قسمتی از آن مربوط به پسادکتری شده است.

وی تاکید کرد که این طرح باید در کمیسیون دائمی شورای عتف تصویب شود و یاداور شد که با تمام دینعفعان این طرح از جمله روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها مشورت‌های لازم انجام شده و تصمیمات نهایی گرفته شده است. در تاریخ ۲۹ شهریورماه کمیسیون دائمی شورای عتف تشکیل می‌شود و این طرح به همراه آئین نامه شبکه‌های ملی آزمایشگاهی به تصویب خواهد رسید.

دبیر کل شورای عالی ادامه داد طرح جایگزینی سربازی پژوهشگران پسادکتری یکی از امتیازاتی است که برای طرح پسادکتری در نظر گرفته شده است، وی گفت ما ۳ طرح پسا دکتری داریم، اول پسا دکتری پژوهشی ک متقاضی در دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی به تولید مقاله برجسته در نشریات معتبر، تالیف و ترجمه کتاب، ارائه نظریه می‌پردازند.

صالحی ادامه داد: پسادکتری نوع دوم در رابطه با ارتباط جامعه و صنعت است و پژوهشگر در مراکز دولتی و خصوصی مشغول می‌شوند. پسادکتری نوع سوم، پسادکتری فناوری است که بر اساس آن پژوهشگر در شرکت‌های صنعتی و دانش بنیان مشغول به کار می‌شود و فعالیت متقاضی منجر به ارائه محصول یا دستاوردی مشخصد در جهت حل مشکلات جامعه خواهد بود در این مدل ثبت شرکت داخلی و خارجی اضافه شده است.

بر اساس اعلام رئیس بنیاد نخبگان بعد از طرح سربازی نخبگان در ۱۵ سال گذشته، بیش از بیست و دو هزار نخبه دوره سربازی را با انجام یک طرح تحقیقاتی گذرانده‌اند.

 

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا