Skip to content
همایش ملی زن و توسعه گردشگری روستایی

همایش ملی زن و توسعه گردشگری روستایی

همایش ملی زن و توسعه گردشگری روستاییبه مناسبت روز زن روستایی برگزار شد.

به مناسبت روز زن روستایی در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهر ماه سال جاری در در شهر کاشمر و روستاهای گردشگری ریوش «کوه سرخ کاشمر» این مراسم برگزار شد.

دکتر نبوی یکی از استادان علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد در صحبت خود با عنوان «نقش زن و گردشگری در اقتصاد خانوارهای روستایی» بیان کرد.
در ادامه این مراسم خانم تقدیسی صاحب اقامتگاه بوم‌گردی نور خانه شهرستان گرمسار و از جمله زنان فعال در زمینه گردشگری روستایی بوده است.
دکتر عباس‌زاده معاون شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی با عنوان «نقش زن و آب در گردشگری روستا» صحبت کرد.
در روز ۲۵ مهر ماه ۱۳۹۸ با ارائه مقالات شفاهی این سخنرانی ادامه یافت.
همایش برگزار شده در انتهای مراسم با سخنرانی در روز ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۸ با گزارش دکتر خاتمی پور رئیس دانشگاه پیام نور و بیانیه دکتر بوزرجمهری دبیر علمی همایش و عضو گروه جغرافیای دانشگاه فردوسی مشهد پایان یافت.

در این همایش نیز جوایز و لوح تقدیر به برگزار کنندگان و حامیان اهدا گردید.

شایان ذکر است در همایش ۲۵۰ نفر شرکت کردند. ۱۲۰ مقاله دریافت شده است.
البته ۳۰ مقاله برای ارائه شفائی و ۲۳ مقاله برای ارائه پوستر پذیرفته شد.

هسته پژوهشی مطالعات جغرافیای روستایی دانشگاه فردوسی مشهد از سال ۱۳۹۰ تاکنون همه‌ساله همایش‌ها و نشست‌های تخصصی ملی را با عناوین مختلفِ زن و توسعه روستایی، زن و کارآفرینی و اشتغال روستایی، زن و محیط‌زیست، زن و مدیریت روستایی، در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار نموده است و از سال گذشته تصمیم گرفته شد، این همایش‌ها و نشست‌ها در سایر شهرستان‌های استان هم برگزار شود که در سال ۱۳۹۷ این همایش در روستای کنگ شهرستان طرقبه شاندیز برگزار گردید و در سال جاری هم همایش ملی با موضوع «زن و توسعه گردشگری روستایی» در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه در شهرستان کاشمر برگزار شد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا