Skip to content
بانک مرکزی و صندوق نوآوری

همکاری بانک مرکزی با صندوق نوآوری

بانک مرکزی برای شکوفایی اقتصاد دانش بنیان همکاری خود را با صندوق نوآوری اعلام کرد.

این نشست با حضور دکترعبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی واعضای هیات امنای صندوق نوآوری برگزارشد.

دکترعلی وحدت رییس هیات عامل صندوق نوآوری این صندوق درسومین دوره فعالیت خود تشریح کرد: با اضافه شدن تسهیلات جدید به صندوق دریک سال گذشته اشاره داشت:

قرار است برای هراستان یک صندوق پژوهش و فناوری تاسیس شود و علاوه بر این در حوزه‌های تخصصی مانند نانو، نوآوری اجتماعی و تکنولوژی آینده صندوق وجود داشته باشد.

دستورالعمل

در ادامه بیان داشت: در طول یک سال گذشته تسهیلات جدیدی به خدمات این صندوق نوآوری اضافه شده است.

مانند سرمایه گزاری ، توانمندسازی و اعطای ضمانت‌نامه به سبد خدمات صندوق و شرکت‌های دانش بنیان اضافه شده است که ضمانت نامه های بانکی با معرفی صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت ها دانش‌بنیان صادر می‌شود

برای ایجاد پیوستگی بین بانک مرکزی و صندوق نوآوری و اعمال ضوابط که بانک مرکزی برآن نظارت می‌کند. البته که اساسنامه و دستورالعمل نظارت بر صندوق های پژوهش و فناوری بازنگری شده است.

وظیفه صندوق توآوری

دکترعبدالناصر همتی با بیان این که صندوق نوآوری و شکوفایی وظیفه مهمی را در راه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان به گردن دارد و بانک مرکزی هم آماده همکاری جدی با این صندوق است.

هرکمکی که از دست بانک مرکزی برای پیش برد این صندوق بتواند دریغ نخواهد کرد.

وی اظهار داشت : برای بهبود اقتصاد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان اسرار داریم که این فعالیت‌ها باعث پبشرفت کشور خواهد شد و صندوق نوآوری وشکوفایی نیز می‌تواند بانک ها را برای همکاری‌های بیشتر ترغیب کند.

..

دکتر مهدی کشمیری عضو هیات عامل صندوق دراین نشست اشاره داشت: در این دوره جدید همکاری‌های خوبی با نهادها و اکوسیستم فناوری و صندوق نوآوری ایجاد شدهو ظرفیت های موجود درکشور به خوبی استفاده شده است.

وی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی بر صندوق‌های پژوهشی و فناوری نظارت جدی دارد، این صندوق‌ها در استان های دیگر و حتی در مناطق کم برخوردار فعالیت دارد که صندوق نوآوری از آنها به خوبی پشتیبانی می‌کند.

البته برخی از صندوق ها به دانشگاه‌ها تعلق دارد که عملکرد مالی آنها از طرف دانشگاه‌ها به خوبی نظارت می‌شود سپردنپذیرفتن، بحث جدی صندوق ها است که بانک مرکزی درباره این مشکل را در آینده مرتفع خواهد نمود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا