Skip to content
کاربردی‌سازی پایان‌نامه‌ها

برگزاری رویداد کاربردی‌سازی پایان‌نامه‌ها

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رویداد کاربردی‌سازی پایان‌نامه‌ها را با هدف فرهنگ‌سازی در مورد اهمیت و کاربرد پایان‌نامه‌های دانشگاهی برگزار می‌کند.

کاربردی‌سازی پایان‌نامه‌ها

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن اعلام خبر برگزاری جشنواره و مسابقه «پاناسه»، هدف از این رویداد را افرایش آگاهی جامعه از میزان اهمیت پایان‌نامه‌ها و دستاوردهای علمی اعلام کرد و افزود: در این جشنواره دانشجویان پژوهش‌های خود را در مدت ۳ دقیقه به بیانی ساده مطرح و معرفی می‌نمایند.

پرویز کرمی ادامه داد: دانشجویان هر سال نزدیک به ۸۰۰ هزار پایان‌نامه در سراسر کشور ارائه می‌کنند که این تعداد به اندازه یک درصد جمعیت کل کشور است.

وی افزود: در کشورهای پیشرفته به تعداد کم‌تر از نیم درصد جمعیت پایان‌نامه تولید می‌شود. این بدان معناست که تعداد پروژه‌های تحقیقاتی انجام شده توسط دانشجویان ایرانی ۲ برابر کشورهای توسعه یافته است.

کرمی توضیح داد: با این‌حال ارتباط موضوعات این تحقیقات با نیازهای اجتماع و همچنین آشنایی مردم با این گونه تحقیقات و اثرات و اهمیت آن‌ها در حد ایده‌آل نیست.

اهداف اصلی

وی هدف اصلی برگزاری این رویداد توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را ایجاد پلی ارتباطی میان پژوهشگران و مردم جامعه عنوان کرد تا در نتیجه آن:

  • فاصله پژوهش تا نیاز مردم کمتر شود.
  • آگاهی جامعه از اهمیت دستاوردهای علمی فناورانه بیشتر شود.
  • دانشجویان بیشتر به نقش فعالیت‌های علمی کاربردی در آینده کشور فکر کرده و به آن بپردازند.
  • دانشجویان در انتخاب موضوع تحقیقات پژوهشی خود و نیاز جامعه اشراف بیشتری داشته باشند.
  • موضوعات پایان‌نامه‌های دانشجویی در جهت نیازهای موجود جهت‌دهی شوند.
  • از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های کاربردی حمایت شود.
  • و در نتیجه علم و فناوری کاربردی و تجاری‌سازی شوند.

محورهای جشنواره

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محورها، رشته‌ها و موضوعات برگزاری این رویداد در تمام مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌ها را به شرح ذیل بیان کرد:

مهلت ثبت‌نام و حضور در جشنواره نیز تا پایان فروردین ۹۹ اعلام شد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا