Skip to content

۳۰ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کشور زنان هستند

وزیر علوم تحقیقات و فناوری، در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت علوم و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اعلام کرد: در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کشور نزدیک به ۳۰ درصد و در بین همکاران دانشگاهی نیز بیش از ۴۰ درصد از بانوان، مشغول به فعالیت هستند و در زمینه‌های مدیریتی و اجرایی نیز شاهد روند رو به رشد تعداد زنان هستیم.

اعضای هیات علمی خانم

منصور غلامی بیان داشت: در سابقه تاریخی و ملی کشورمان، همواره توجه ویژه‌ای به زنان بوده است و شخصیت‌های برجسته و والایی در میان زنان، از ابتدای تاریخ اسلام تاکنون نقش‌های مهمی در زمینه‌های علمی، تربیتی، سیاسی و اجرایی عهده‌دار بوده‌اند.

دکتر غلامی با بیان اینکه موضوع امور زنان و خانواده در مجموعه اجرایی نیازمند توجه جدی است، افزود: امروزه به برکت انقلاب اسلامی و تلاش‌هایی که صورت گرفته، حرکت و توسعه قابل توجهی درخصوص حضور بانوان در عرصه‌های مختلف را شاهد هستیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: با توجه به شرایط زمان نیازمندیم آسیب‌های پیشرو در این راستا که عارضه جهان امروز و تمدن غرب در سلطه تاریخی در دهه‌های گذشته است را مورد توجه قرار دهیم و تلاش کنیم تا این عوارض در مسیرهای اعتلای راه زنان و خانواده‌ مرتفع شود.

غلامی گفت: همکاری‌های پژوهشی باید در همه زمینه‌ها میان دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد و گسترش این همکاری‌ها می‌تواند در ارتقا و تعالی جامعه موثر باشد و طبعا در این همکاری‌ها و تحقیقات، تعالی و جایگاه‌ زنان بالاتر خواهد رفت.

وزیر علوم افزود: دانشگاه‌های کشورمان با توجه به رویکرد نظام اسلامی به جایگاه بانوان، فرصت ویژه‌ای برای حضور دانشجویان دختر در دانشگاه‌ها فراهم نموده به نحوی که گاهی این آمار در مجامع بین‌المللی باعث ایجاد حیرت افرادی می‌شود که شناخت کاملی از جامعه اسلامی ندارند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا