Skip to content
تعطیلی دانشگاه‌ها

وضعیت تعطیلی دانشگاه‌ها در سال ۹۹

معاون آموزشی وزیر علوم: ادامه روند فعلی تعطیلی دانشگاه‌ها ارتباط مستقیم به وضعیت کشور در نیمه دوم فروردین ماه ۹۹ داشته و احتمال تعویق، تمدید یا طویل کردن ترم وجود دارد. در این مورد کاملاً پیرو ستاد ملی مدیریت کرونا هستیم.

علی خاکی صدیق ضمن بیان مطلب فوق بیان داشت: تا این لحظه برخی از دانشگاه‌ها موفق شده‌اند تا با استفاده از آموزش‌های الکترونیکی و غیرحضوری این عقب‌افتادگی را جبران نمایند. 

بازگشایی دانشگاه‌ها

دکتر خاکی صدیق ادامه داد: تداوم روند فعلی تعطیلی دانشگاه‌ها کاملاً به این مسئله بستگی دارد که شرایط کشور در نیمه دوم فروردین‌ماه ۹۹ به چه نحوی باشد. در مورد این موضوع از دستور ستاد ملی مدیریت کرونا پیروی می‌کنیم و درصورتی‌که اجازه بازگشایی دانشگاه‌ها داده شود، به احتمال زیاد نیازی به تعویق، تمدید و یا طویل کردن ترم نباشد.

وی افزود: درصورتی‌که نیاز به ادامه تعطیلی‌ها باشد، اگر آموزش‌های مجازی پاسخ‌گو نباشد، گزینه‌هایی مانند تمدید ترم را خواهیم داشت.

آموزش مجازی

دکتر علی خاکی صدیق دانشگاه‌های کشور را از منظر دارا بودن زیرساخت‌های آموزش مجازی به سه دسته تقسیم کرد:

  1. دانشگاه‌هایی که تجربه آموزش الکترونیکی دارند و زیرساخت‌های مورد نیاز را نیز دارا هستند.
  2. دانشگاه‌های به‌نسبت بزرگتر و مراکز استان‌ها که دارای آموزش الکترونیکی نبوده‌اند، اما زیرساخت‌هایی داشته‌اند و در طی این مدت پیشرفت خوبی کرده‌اند و موفق شده‌اند تا ۷۰ درصد آموزش الکترونیکی را پیاده کنند.
  3. دانشگاه‌های تازه تاسیس یا کوچک و یا آن‌هایی که زیرساخت ندارند. این‌ مراکز توانسته‌اند تا ۲۰ درصد آموزش مجازی را اجرا کنند.

وی اظهار داشت: موسساتی هستند که آموزش الکترونیکی ارائه می‌دهند و اعلام آمادگی کرده‌اند که خدماتشان را در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهند. در حال حاضر برخی از دانشگاه‌ها از این شرکت‌ها و موسسات خدمات می‌گیرند.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا