Skip to content
زیست بوم نوآوری برای شکست کرونا

شکست کرونا با زیست‌بوم فناوری

سورنا ستاری معاون علمی وفناوری راست جمهوری در افتتاح پارک علم وفناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: ما معتقدیم جوانان هستند که راه برای شکست کرونا را باید

در ادامه بیان کرد: در شرایط سخت تحریم ها هست که نوآوری خلق می‌شود همه کارآفرینان بزرگ هم در شرایط سخت اقتصادی زندگی کردند. به گفته ایشان دیگر رونق اقتصادی با نفت میسر نیست و این جوانان هستن که با ایده‌ها وطرح های خود رونق را با اقتصاد برمیگردانند.

رییس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: کشور فقط با تیکیه بر توانایی های داخلی می‌تواند پاسخ گوی نیازهای جامعه باشد و در این شرایط فعلی شیوع کرونا هم با تونایی داخلی قابل حل خواهد بود.

ستاری اضحار داشت: در حوزه‌های پزشکی و دارویی شرکت‌های دانش‌بنیان خوبی درحال فعالیت می‌باشند که به مردم در زمینه شکست کرونا خدمات شایانی را ارائه داده اند ایشان معتقد است که این محصولات با سرمایه گذاری بخش خصوصی تولید شده است .

ستاری همچنین تاکید کرد: با توکل برخدا و خلاقیت های جوانان دانش‌بنیانی با شیوع بیماری کرونا را کاهش خواهیم داد، و در ادامه بیان شد که اقتصاد دانش‌بنیان تنها اقتصادی هست که میتوان تاثیر گذاری دانشگاه‌ها را بر جامعه افزایش دهد.

دانش‌بنیان در زیست بوم فناوری

رییس ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان افزود: به زیست بوم فناوری ونوآوری باید بهای بیشتری داده شود چون دیگر نفت و فرهنگ نفتی پاسخ گوی نیازهای مردم نیست، کشور ما با داشتن ۳۲میلیون جوان و دانشگاه‌های متعدد دیگر نباید با فرهنگ نفتی مدیریت شود.

معاون علمی وفناوری رایست جمهوری با اشاره به این که شرکت‌های دانش‌بنیان توانمدی زیادی در تولیدات تجهیزات پزشکی و دارویی و همچنین در حوزه پیشگیری کرونا دارا هستند. این شرکت ها به علاوه در حوزه تولید ماسک های نانو و مواد ضدعفونی کننده نیز فعالیت دارند.

وی افزود: در این شرایط سخت تحریم ها و شیوع ویروس کرونا در کشور باید به این گونه شرکت‌ها بهای بیشتری داده شود تا بتوانند نیاز های مردم را مرتفع سازند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا