Skip to content
آماده‌سازی خوابگاه‌های دانشجویی

آماده‌سازی خوابگاه‌های دانشجویی

مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت گفت: آماده‌سازی خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با انجام اقداماتی ازقبیل ضدعفونی کردن آن‌ها دردست اقدام است.

خوابگاه‌های دانشجویی

رحمان خدابنده لو بیان داشت: باوجود این‌که احتمال بروز مشکلاتی در اسکان دانشجویان دانشگاه‌های مناطق گرمسیری وجود دارد، اما سعی دانشگاه‌ها در این است تا شرایط مناسب و بهداشتی را جهت بازگشایی و آماده‌سازی خوابگاه‌های دانشجویی جهت اقامت دانشجویان مهیا کنند.

وی در ادامه به برخی از دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی نظیر:

  • ضدعفونی کردن خوابگاه‌ها
  • ضدعفونی کردن کلاس‌ها
  • ضدعفونی کردن سرویس‌های ایاب و ذهاب
  • رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی

اشاره کرده و گفت: طریقه سکونت دانشجویان از موارد دیگر پروتکل‌های بهداشتی است و با توجه به شرایط موجود، مطمئنا از تمام ظرفیت اتاق‌ها استفاده نخواهد شد. به‌عبارتی این خوابگاه‌ها با ظرفیت کمتری نسبت به ظرفیت اصلی خود پذیرای دانشجویان خواهند بود.

خدابنده لو اظهار داشت: طرح فاصله‌گذاری فیزیکی تنها منحصر به خوابگاه‌ها نبوده و در کلاس‌های درس نیز اعمال می‌شود، به عبارت دیگر در همه مکان‌هایی که تجمع دانشجو وجود داشته باشد، این موضوع بایستی بادقت رعایت شود.

سلف‌های دانشجویی

رحمان خدابنده لو درخصوص بازگشایی یا بسته ماندن سلف سرویس‌های دانشجویی توضیح داد: به احتمال زیاد سلف سرویس‌ها بسته خواهند ماند و بازگشایی آن‌ها در شرایط کنونی و با توجه به این‌که این کار باعث تجمع دانشجویان در زمان مشخصی می‌شود، برخلاف پروتکل‌ها بوده و نباید انجام شود.

وی افزود: با این‌حال آشپزخانه‌های دانشگاه‌ها بازگشایی می‌شوند و غذاها با استفاده از ظروف یک‌بار مصرف، توزیع خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: بازگشایی سلف سرویس‌ها ممکن است سبب تجمع دانشجویان در زمان مشخصی شود، این کار قطعا برخلاف پروتکل‌ها است و نباید انجام شود.

زمان احتمالی بازگشایی دانشگاه‌ها

خدابنده لو در پاسخ به این سوال گفت: تصمیم‌گیری درمورد زمان بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا است، اما پیش‌بینی می‌شود نیمه دوم خردادماه این امر صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: البته این به معنای حضور همزمان همه دانشجویان در دانشگاه‌ها نیست و به احتمال زیاد این بازگشایی به‌صورت تدریجی خواهد بود.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا