Skip to content
اخرین اقدامات تامین اجتماعی برای مقابله با کرونا

اخرین اقدامات تامین اجتماعی برای مقابله با کرونا

این گزارش در رابطه با اخرین اقدامات تامین اجتماعی برای مقابله با کرونا است. در ادامه این اقدامات به صورت کامل با جزئیات بیان خواهد شد.

دفترچه های درمانی تامین اجتماعی تا پایان فروردین ۹۹ تمدید شد

در طی جلسه‌ای که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مصطفی سالاری و مدیران سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور انجام شد در رابطه با اخرین اقدامات تامین اجتماعی برای مقابله با کرونا ایشان اعلام داشت که با توجه به تاکید شریعتمداری در رابطه با شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا به علت شلوغ نشدن شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی دفترچه بیمه هایی که تا بهمن ماه دارای اعتبار هستند تا پایان فرودین ماه افزایش اعتبار خواهند داشت و افراد می‌توانند از خدمات درمانی استفاده کرده و عملا نیازی به مراجعه و تمدید دفترچه ها تا پایان فروردین ماه نیست. با انجام این کار تعداد بسیاری از مراجعه کننده گان به شعب و کارگزاری ها کم خواهد شد.

توقف بازرسی از کارگاه های تامین اجتماعی تا پایان سال ۹۸

مصطفی سالاری در ادامه اضافه کرد با توجه به تمهیدات لازم جهت انجام فعالیت کارمندان به صورت دورکاری و کاهش ساعت کار بیمه شدگان در کارگاه های تحت پوشش به علت رعایت برخی ملاحظات کلیه بازرسی های مربوط به احراز اشتغال بیمه شدگان در کارگاه های مشمول فعلا متوقف می‌شود و از سال جدید سرگرفته می‌شود.

ارائه خدمات غیرحضوری بجای مراجعه به شعب

به علت شیوع کرونا در کشور به همه بیمه شدگان و کارفرمایان توصیه میشود از مراجعه حضوری به شعب خودداری کرده و به سامانه خدمات غیر حضوری https://eservices.tamin.ir مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایند.

بسیاری از خدمات به صورت آنلاین برقرار شده است که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک هزینه ازدواج
  • غرامت دستمزد ایام بیماری
  • غرامت دستمزد ایام بارداری
  • کمک هزینه اروتز
  • کمک هزینه پروتز
  • کمک هزینه کفن و دفن
  • ….

در حال حاضر بسیاری از خدمات به صورت غیر حضوری در حال انجام است و دیگر نیازی به مراجعه حضوری افراد به شعب و کارگزاری ها نیست.

افرادی که قصد دریافت دفترچه درمانی تامین اجتماعی را دارند بهتر است که ابتدا از طریق سامانه خدمات غیر حضوری درخواست خود را ثبت کنند تا مدت زمان کمتری را در واحدهای مربوطه بگذرانند.

در آخر از احاد مردم می خواهیم حداکثر فعالیت خود را به صورت غیر حضوری انجام داده و از مراجعه حضوری به شعب خودداری نمایند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا