Skip to content
تحول در دنیای کار

تحول در دنیای کار اجتناب‌ناپذیر است

رییس موسسه کار و تامین اجتماعی: در آینده تحول در دنیای کار اجتناب‌ناپذیر است و سیستم‌های آموزشی باید در راستای هماهنگی برنامه‌های یاددهی-یادگیری با نیازهای بازار کار، استقلال و انعطاف بیشتری داشته باشند.

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی گفت: کارآفرینی مانند موسیقی است؛ تنها دانستن نت های موسیقی برای ساختن آهنگ کافی نیست،باید تجربه کسب کرد و در عمل آموخت.

سپهری اظهار داشت: کارآفرینی همان آموزش در حین کار و عمل است؛ بنابراین هنری تلفیقی و ترکیبی است.

وی ضمن تاکید بر اینکه هم اکنون در دوره انقلاب صنعتی چهارم به سر می‌بریم، گفت: تحولات در دنیای کار دچار دگرگونی شده است. در حال حاضر پاردایم کار شایسته مطرح است که پاردایم جدیدی است و تمام کشورهای جهان روی آن اتفاق نظر داشته و مفاهیم کار را دستخوش تغییر کرده‌اند.

سپهری ویژگی کار در آینده را به شرح ذیل بیان کرد:

  • تقویت گفت وگو ها و حمایت های اجتماعی
  • افزایش سرمایه گذاری در توانایی ،قابلیت و مهارت ها
  • کار برای آینده‌ای درخشان‌تر

کار شایسته

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی کار شایسته را کاری دانست که نیازهای انسان را نه تنها از نظرمادی بلکه از نظر امنیت فردی و خانوادگی، بدون تبعیض یا نگرانی تأمین کند.

وی اضافه کرد: سه جانبه‌گرایی ابزاری بسیار مهم در مشارکت کارگران، کارفرمایان و دولت در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی است و باعث درک بهتر طرفین از منافع مشترک شده و باعث بوجود امدن تعادل در میان سه گروه می‌شود.

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی در خصوص شرایط کار در آینده گفت: تحول در دنیای کار حتمی است و محیط های کار انعطاف‌پذیر بوده که بر مبنای آن شخص می‌تواند در هر زمان و مکانی کار کند.

وی در پایان گفت: دنیای امروز به سمتی پیش می‌رود که در عوض داشتن وظایف قالب‌بندی شده و معین و از پیش تعیین شده، اشخاص می‌توانند خودشان مسیرهای شغلی را تعریف و ترسیم نمایند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا