Skip to content
اعتکاف دانشجویی دانشگاه امیرکبیر

اعتکاف دانشجویی دانشگاه امیرکبیر

ثبت نام شرکت در مراسم معنوی اعتکاف دانشجویی دانشگاه امیرکبیر از تاریخ ۱۹ بهمن ماه آغاز شده و تا ۳۰ بهمن ماه ادامه دارد.

مراسم اعتکاف دانشجویی به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.

 ثبت نام برای شرکت در این مراسم از طریق سایت masjed.aut.ac.i امکان‌پذیر بوده و زمان آن نیز ۱۷ الی ۲۰ اسفند ۹۹ خواهد بود.

قبل از این نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها آخرین فرصت ثبت نام در مراسم اعتکاف را ۵ بهمن اعلام کرده بود که این تاریخ بار نخست  تا ۱۰ بهمن تمدید شده و مرتبه دوم نیز این مهلت برای علاقمندان فراهم گردیده است.

مراسم اعتکاف

  • اعتکاف جزو عبادت‌های مستحب است که در طی آن، شخص برای مدتی در مسجد مانده و روزه داری می‌کند. ارکان این عبادت، اقامت در مسجد و روزه گرفتن است و معتکفان اکثر وقت خود را به عبادت مشغول می‌شوند.
  • در قرآن مجید نیز به اهمیت وافر اعتکاف اشاره شده و در سوره بقره می فرماید: «و عهدنا الی ابراهیم و اسمعیل ان طهرا بیتی للطائفین و العاکفین و الرکع السجود» و ما به ابراهیم و اسماعیل فرمان دادیم که خانه مرا برای طواف کنندگان و معتکفان و رکوع کنندگان و سجده کنندگان از هرگونه آلودگی تطهیر کنند.
  • علامه طباطبایی(ره) در کتاب تفسیرالمیزان آورده است: وقتی که حضرت مریم (س) به دیدار با فرشته الهی مفتخر شد، از دیگران فاصله گرفت، هدف از این دوری ورزیدن، روی آوری به سنت اعتکاف بوده است.
  •  امام صادق(ع) نیز در این مورد فرمودند: هر شخصی ایام البیض ماه رجب را روزه داری کند، پروردگار متعال در ازای هر روز، ثواب روزه داری و شب زنده داری یک سال را برای او حساب می‌کند و او روز قیامت از ایمن‌شدگان از آتش دوزخ خواهد بود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا