Skip to content
اردوهای راهیان نور

۸۰ هزار دانشجو به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم: پیش‌بینی می‌شود امسال ۸۰ هزار نفر دانشجو به اردوهای راهیان نور اعزام شده و با فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی آشنا شوند.

اردوهای راهیان نور

دکتر غلامرضا غفاری طی نشست خبری افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانشجویی اظهار کرد: اردوهای راهیان نور بستر آشنایی بیشتر دانشجویان را با هویت دینی و انقلابی و فرهنگ شهادت و ایثار مهیا می‌کند.

وی گفت: این اردو فراجناحی و فراجریانی است و مجموعه‌های مختلف دانشگاهی اهتمام ویژه‌ای نسبت به برگزاری آن دارند.

وی ادامه داد: بودجه‌ اختصاص یافته به این اردوها در دانشگاه‌ها زیرمجموعه بودجه فرهنگی بوده و مبلغ آن ما به‌ازای هر دانشجو مبلغی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است.

بسیج دانشجویی

دکتر غفاری گفت: بسیج دانشجویی عهده دار بخش اجرایی این اردوها بوده اما برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم به هم‌افزایی مجموعه‌های مختلف دانشگاهی نیاز است. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز به نوبه خود به دانشگاه‌ها کمک می‌کند تا بتوانند این اردوها را فراگیرتر و با مشارکت بیشتر دانشجویان برگزار کنند.

در ادامه محسن جهانی معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی اعلام کرد: از برنامه‌های ویژه اردوی راهیان نور امسال، مسئله خدمت‌رسانی به مردم مناطق سیل‌زده استان خوزستان است.

وی این خدمات را در در چهار محور زیر دسته بندی کرد:

محسن جهانی با اشاره به این نکته که سال پیش تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ نفر به مناطق غرب و شمال غرب کشور و حدود ۷۰ هزار نفر نیز به جنوب کشور اعزام شده‌اند، ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که امسال حدود ۸۰ هزار نفر به این اردوها اعزام خواهند شد.

جهانی در مورد هزینه‌ برگزاری اردوی راهیان نور توضیح داد: هزینه هر نفر به سه بخش تقسیم می‌شود:

وی در مورد تاریخ اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور اعلام کرد که از سوم اسفند آغاز و تا بیست و هفتم اسفند ادامه خواهد داشت.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا