Skip to content
اعلام شرایط بازگشایی خوابگاه‌ها

اعلام شرایط بازگشایی خوابگاه‌ها

رییس سازمان امور دانشجویان: مصوبه حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها از ۱۷ خردادماه به تایید ستاد ملی مقابله با کرونا رسیده و لازم است مراکز آموزش عالی با برنامه‌ریزی مناسب از این امکان و اختیار درجهت خدماتی نظیر بازگشایی خوابگاه‌ها و ارائه غذا به دانشجویان بهره ببرند.

بازگشایی خوابگاه‌ها

مجتبی صدیقی در این مورد گفت: مراکز آموزش عالی باید به‌صورت حداقلی از مصوبه حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها استفاده کنند؛ یعنی آموزش مجازی هم‌چنان جهت تکمیل دروس به قوت خود باقی بماند و مصوبه مذکور درراستای تکمیل فعالیت‌های دانشگاه‌ها در ترم تحصیلی کنونی به تشخیص خود دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: بافت خوابگاه‌ها متناسب با شرایط امروز طراحی نشده است، بنابراین چنان‌چه رفع اشکال دروس، ارزیابی حضوری یا امتحانات باقی مانده باشد، این امکان با تاکید بر حداقل استفاده از خوابگاه‌ها و امکانات رفاهی متناسب مهیا شده است.

اولویت با تحصیلات تکمیلی

صدیقی ضمن اشاره به مشکل تراکم خوابگاه‌ها گفت: در تماسی که با دانشگاه‌ها داشتیم بر استفاده از این امکانات با اولویت تحصیلات تکمیلی و تنها درصورت رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی آن هم در سطح حداقل تاکید شد.

وی گفت: چنان‌چه دانشگاه‌ها برای حضور دانشجویان کارشناسی برنامه‌ریزی کردند و به‌تبع آن نیاز به خوابگاه بوجود بیاید، طبیعی است که باید پیش‌بینی‌های لازم صورت پذیرد.

فعالیت خوابگاه‌ها

معاون وزیر درمورد حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها گفت: به دانشگاه‌ها اعلام شده است که استفاده از خوابگاه‌ها بایستی در حد ضرورت و آن هم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی باشد، به طریقی که تعداد دانشجو در هر اتاق به حداقل رسیده و حتی به یک نفر کاهش یابد تا شاهد مشکلات جدیدی نباشیم.

مجتبی صدیقی افزود: دانشجویان در ابتدای ورود به خوابگاه‌ها کنترل وغربال‌گری می‌شوند. این غربال‌گری مطابق با دریافت جدیدترین پروتکل‌ها از وزارت بهداشت است که به زودی در اختیار دانشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

تعطیلی آشپزخانه‌ها

وی درخصوص فعالیت آشپزخانه‌ها و سلف‌های دانشجویی توضیح داد: هیچ تصمیمی در مورد فعالیت آشپزخانه‌ها گرفته نشده و کماکان بسته خواهند ماند. درمواقع ضرورت هم غذا به‌صورت بسته‌بندی و خارج از رستوران ارائه خواهد شد، بنابراین خدمات تغذیه در اولویت برنامه دانشگاه‌ها نیست.



برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا