Skip to content
دانشجویان نمونه

افزایش ۵۰ درصدی جایزه نقدی دانشجویان نمونه

رییس سازمان امور دانشجویان: علاوه بر افزایش مبلغ جایزه نقدی دانشجویان نمونه امسال به میزان ۵۰ درصد، از دانشجویان دکتری نمونه جهت بهره‌مندی از فرصت تحقیقاتی حمایت به‌عمل خواهد آمد و دانشجویان مقاطع پایین‌تر نیز امکان این را دارند تا بدون نیاز به آزمون، در دوره بالاتر تحصیل کنند.

اهداف برگزاری جشنواره دانشجویان نمونه

دکتر مجتبی صدیقی در مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه کشور در دانشگاه تهران گفت: ما اهدافی اساسی را از برگزاری این جشنواره دنبال می‌کنیم:

  1. تقدیر و تشکر از زحمات بی‌دریغ اساتید و دانشجویان برتری است که این اساتید تربیت کرده‌اند.
  2.   ایجاد انگیزه برای سایر دانشجویان و ترغیب آن‌ها به دنبال کردن مسیر رشد علمی با دیدن این دانشجویان نخبه و برتر است.
  3. استفاده از فرصت به‌وجود آمده برای به گوش رساندن مسائل حوزه آموزش عالی در زمینه پزشکی و غیرپزشکی به گوش مسئولین است تا حمایت‌های صورت گرفته از این دانشجویان افزایش یابد.

افزایش جوایز

صدیقی ضمن اشاره به تغییرات صورت گرفته در آیین‌نامه دانشجویان نمونه توضیح داد: امسال با بازنگری‌های انجام گرفته در آیین‌نامه، سخت‌گیری‌ها افزایش یافت تا بهترین‌ها انتخاب شوند و همین موضوع باعث کاهش تعداد دانشجویان برگزیده در مقایسه با سال گذشته شد.

 وی درخصوص افزایش جایزه نقدی در این دوره اظهار داشت: کم شدن تعداد دانشجویان شرکت‌کننده باعث افزایش میزان جوایز نقدی شد به‌گونه‌ای که جایزه نقدی دانشجویان مقطع کارشناسی بیشتر از ۵۰ درصد و جایزه دانشجویان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد نیز تا میزان ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد.

دکتر صدیقی درمورد حمایت‌های ویژه از دانشجویان نمونه نیز بیان داشت: از دانشجویان مقطع دکتری در استفاده از فرصت تحقیقاتی حمایت خواهند شد و دانشجویان مقاطع پایین‌تر نیز قادر خواهند بود تا بدون نیاز به آزمون در دوره‌های بالاتر تحصیل کنند. ضمنا، این دانشجویان به بنیاد ملی نخبگان معرفی خواهند شد و برای جذب در دانشگاه‌ها دارای امتیازاتی خواهند بود.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا