Skip to content
اقدامات دانشگاه علامه طباطبایی در مقابله با تخلفات پژوهشی

اقدامات دانشگاه علامه طباطبایی درمقابل تخلفات پژوهشی

مدیر امور پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی درخصوص اقدامات دانشگاه علامه طباطبایی درجهت پیش‌گیری و مقابله با تخلفات پژوهشی گفت: به دنبال ارائه درس اختیاری دو واحدی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی یا برگزاری کارگاه‌های اجباری برای این دانشجویان هستیم.

دکتر امیر زندمقدم بیان داشت: در سال ۹۸ در دانشگاه علامه طباطبایی تعداد پایان‌نامه‌ها یا مقالاتی که تخلف علمی در آن‌ها رخ داده باشد خیلی پایین بوده است. مطابق با اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت تخلفات علمی در دانشگاه علامه به سایر دانشگاه‌های سراسری کمتر بوده است.

اقدامات دانشگاه علامه طباطبایی

دکتر زندمقدم درمورد اقدامات پیش‌گیرانه دانشگاه درجهت جلوگیری از تخلفات پژوهشی اظهار داشت: به دنبال ارائه یک درس اختیاری دو واحدی یا برگزاری کارگاه‌های اجباری برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستیم

وی ادامه داد: نرم‌افزارهایی وجود دارند که شباهت مقالات به زبان فارسی را با دیگر منابع علمی بررسی می‌کنند، اما تمایل دانشجویان به سمت انتشار مقالات به زبان انگلیسی درحال افزایش است و برای این دسته از افراد نیز درتلاش هستیم که دسترسی لازم به نرم افزارهای مربوطه را ایجاد کنیم تا قادر باشند مقالات خود را قبل از انتشار چک نمایند. سازوکار همانندجویی درمورد پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها نیز موجود است.

این عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: علاوه براین موارد، در جهت بالا بردن آگاهی اساتید، کارگاه‌هایی ویژه اعضای هیات علمی برگزار می‌کنیم زیرا مسئولیت تمام آنچه در پایان‌نامه یا رساله دانشجویان نگاشته می‌شود با اساتید راهنما است.

نیاز به حمایت‌های مالی

مدیر امور پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی در پایان با اشاره به نیاز حوزه پژوهش به حمایت‌های مالی اظهار داشت: ما در سال گذشته با مشکلات مالی در حوزه پژوهش مواجه بودیم اما این امر نتوانست مانع پیش‌روی برنامه‌های ما شود. پشتوانه پژوهش، تامین مالی است، به‌عنوان مثال شارژ به موقع گرنت‌ها، از مشوق‌های اعضای هیئت علمی جهت انجام فعالیت‌های پژوهشی است.

https://atu.ac.ir/

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا