Skip to content
امتحانات مجازی در دانشگاه تربیت مدرس

امتحانات مجازی در دانشگاه تربیت مدرس

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس: براساس وضعیت موجود درخصوص شیوع ویروس کرونا؛ امکان برگزاری امتحانات مجازی پایان ترم وجود دارد.

امتحانات مجازی

دکتر محدرضا کلباسی در پاسخ به پرسشی در مورد امکان برگزاری آزمون‌های پایان ترم این دانشگاه به‌صورت مجازی گفت: مطابق با استعلامی که از چندین شرکت فعال در حوزه فناوری به‌عمل آورده‌ایم، نرم افزارهایی وجود دارند که امکان برگزاری امتحانات پایان ترم را به‌شکل الکترونیکی فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد: با این‌حال از آن‌جا که دوره‌های دانشگاه تربیت مدرس تحصیلات تکمیلی است،تمایل اساتید به برقراری امتحانات به شیوه حضوری و کتبی است، اما اگر شرایط بر ما تحمیل شود، آزمون‌های پایان ترم را به‌صورت مجازی برگزار خواهیم نمود که از کیفیت خوبی هم برخوردار باشد.

شرایط حضور در دانشگاه

دکتر کلباسی ضمن اشاره به برنامه‌های دانشگاه تربیت مدرس برای ادامه ترم تحصیلی فعلی که درحال حاضر به‌شکل الکترونیکی برگزاری می‌شود گفت: دانشجویانی که کار پژوهشی انجام می‌دهند و قصد دفاع از پایان‌نامه و رساله خود را دارند، می‌توانند از ۳۰ فروردین و به‌صورت محدود به دانشگاه بیایند، ولی طبق مصوبات و بخشنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کلاس‌های حضوری امکان دایر شدن ندارند.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: البته ما در شرایط کنونی زیاد موافق با حضور دانشجویان در دانشگاه نیستیم چراکه قالب این دانشجویان بومی تهران نبوده و درصورت حضور در دانشگاه، به خوابگاه نیز احتیاج پیدا می‌کنند. اما اگر به‌سوی بازگشایی حضوری برویم این حضور به‌طور کنترل شده و محدود خواهد بود.

امکان حذف درس و ترم

وی در پایان درخصوص امکان حذف درس و ترم توضیح داد: درمورد این موضوع تا این لحظه تصمیم نهایی گرفته نشده است و تصمیم بر این است که نخست بررسی کنیم که آموزش مجازی تا چه حد موفق بوده است و درصورت اثبات موفقیت در این حوزه، نیازی به حذف ترم نخواهد بود، اما اگر محرز شود که آموزش الکترونیکی موفقیت‌آمیز نبوده، موارد لازم را حذف کرده و یا امکان ارائه این دروس در ترم بعد را فراهم می‌کنیم.

https://www.modares.ac.ir/

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا