رفتن به محتوای اصلی
اینترنت رایگان کلاس‌های مجازی دانشگاه آزاد

اینترنت رایگان کلاس‌های مجازی دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی: از پایان هفته کلاس‌های مجازی دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از اینترنت رایگان در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

کلاس‌های آموزش مجازی

دکتر محمدمهدی طهرانچی درخصوص نحوه برگزاری کلاس‌های آموزشی مجازی دانشگاه آزاد در زمان شیوع کرونا توضیح داده و گفت: در این بازه زمانی، صرفاً کلاس‌های حضوری برگزار نمی‌شد و دانشگاه به‌هیچ وجه تعطیل نبود؛ زیرا اعتقاد ما این است که دانشگاه‌ها در این زمینه اصولا تعطیل‌پذیر نیستند. بنابراین در همین راستا، از اسفند ۹۸ کلاس‌های دانشگاه آزاد اسلامی در همه مراکز به‌شیوه الکترونیکی و مجازی برگزار شد.

دکتر طهرانچی بیان داشت: توانستیم کلاس‌ها را با بهره‌گیری از دو سامانه‌ای که از قبل نیز موجود بودند، به‌شیوه الکترونیکی برگزار کنیم که خوشبختانه در حدود ۹۰ درصد کلاس‌ها را پوشش داد.

وی با اشاره به این موضوع که تعداد کل کلاس‌هایی که دانشگاه آزاد برگزار می‌کند بالغ بر ۱۳۰ هزار کلاس است گفت: غلبه بر مشکلات و فراهم کردن زیرساخت‌های فناورانه جهت برقراری این حجم بالای کلاس‌های آموزشی به‌شکل آنلاین، دستاوردی بزرگ محسوب می‌شود، اما قبول داریم که کاستی‌هایی هم وجود داشته که برای رفع آنها به‌طور مستمر تلاش بیشتری انجام می‌شود.

اینترنت رایگان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص تمهیدات اندیشیده شده توسط دانشگاه درراستای تسهیل دسترسی همه دانشجویان به آموزش‌های مجازی توضیح داد: یکی از نکات مهم درمورد میزان موفقیت اجرای این برنامه، دسترسی همه دانشجویان به این آموزش بود که آن هم تحت تاثیر عواملی مختلفی قرار دارد که از مهم‌ترین آن‌ها هزینه‌های استفاده از اینترنت بود. بر همین اساس، با مکاتباتی که با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام دادیم، مقرر شد که از پایان هفته کلاس‌های مجازی دانشگاه آزاد به‌شکل رایگان در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

امتحانات پایان ترم

وی در پایان خاطرنشان کرد: نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم(حضوری یا مجازی) در اختیار ما نیست و در این خصوص در انتظار مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و براساس قواعد و پروتکل‌های ابلاغی این ستاد عمل خواهیم کرد.

https://www.iau.ac.ir/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا