Skip to content
امتحانات پایان ترم دانشگاه تهران

امتحانات پایان ترم دانشگاه تهران

دانشگاه تهران با ابلاغ بخشنامه‌ای دستورالعمل نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم تحصیلی جاری دانشجویان این دانشگاه را تشریح نمود.

امتحانات پایان ترم

مطابق با دستورالعمل آموزشی معاونت آموزشی دانشگاه تهران، دروس نظری نیم‌سال تحصیلی جاری مبتنی بر تقویم آموزشی و هم‌چنان به‌شکل الکترونیکی ارائه خواهد شد.

آخرین روز تشکیل کلاس‌های نظری در ترم تحصیلی کنونی در مقایسه با تقویم آموزشی قبلی دو هفته تمدید خواهد شد و امتحانات نیز از ۷ تیرماه آغاز می‌شوند.

زمان‌بندی و نحوه برگزاری و حضور دانشجویان جهت شرکت در امتحانات نیز متعاقباً و براساس تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام خواهد گردید.

نحوه ارزیابی و کلاس‌های عملی

مطابق بخشنامه معاونت آموزشی وزارت علوم، امکان ارزیابی دروس در ترم تحصیلی کنونی به روش غیرحضوری و با استفاده از روش‌های ترکیبی وجود دارد. بنابراین می‌توان آزمون‌ها را به‌خصوص در مقطع دکتری که تعداد دانشجویان محدود است به روش کتبی یا شفاهی و آزمون‌های مستمر انجام داد و نمره پایانی نیز با توجه به فعالیت‌های دانشجو در طول ترم و آزمون‌های گرفته شده توسط استاد اعلام شود.

در قسمت دیگری از این بخشنامه درخصوص دروس عملی و کارگاهی آمده است: این کلاس‌ها پس از عادی شدن شرایط و با اعلام رسمی مراجع مربوطه به‌شکل فشرده در فصل تابستان برگزار خواهند شد. زمان دقیق و چگونگی انجام این کار متعاقباً به اطلاع دانشجویان خواهد رسید.

حذف دروس

  • دانشجویان در مقاطع کارشناسی سه درس و کارشناسی ارشد یک درس را می‌توانند بدون در نظر گرفتن حداقل واحد و محدودیت دیگر تا ۲ هفته پیش از برگزاری امتحانات حذف کنند.
  • تمامی درخواست‌های مرتبط با حذف درس و حذف ترم دانشجویان مطابق دستورالعمل و بخشنامه‌های ابلاغی معاونت آموزشی و براساس مقتضیات رشته، در خود واحدها بررسی می‌شود.

دانشگاه تهران در این ابلاغیه ضمن اشاره به ضرورت رسیدگی به درخواست‌های دانشجویان درباره امور آموزشی، بررسی و تصویب پیشنهاد پایان‌نامه و رساله، دفاع پایان‌نامه و غیره بر حضور اعضای هیأت علمی در واحد جهت انجام فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی تاکید کرد.

در پایان این بخشنامه بیان شده است که درراستای وحدت رویه و برنامه‌ریزی‌های مناسب، هرگونه تصمیم‌گیری درمورد مسائل آموزشی تنها براساس دستورالعمل‌های ابلاغی از جانب معاونت آموزشی صورت پذیرد و از هرگونه تصمیم مخالف با دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغ شده خودداری گردد.

https://ut.ac.ir/

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا