رفتن به محتوای اصلی
احداث مرکز نوآوری دانشگاه امیرکبیر در کیش

احداث مرکز نوآوری دانشگاه امیرکبیر در کیش

سازمان منطقه آزاد کیش و دانشگاه صنعتی امیرکبیر تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر احداث مرکز نوآوری دانشگاه امیرکبیر در کیش امضا کردند.

مرکز نوآوری دانشگاه امیرکبیر

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از ساختمان دانشگاه امیرکبیر مستقر در برج صدف بازدید کرد و در این مراسم اعلام نمود که زمین‌هایی جهت واگذاری به دانشگاه‌های مستقر در جزیره کیش براساس قوانین و چهارچوب‌های قانونی نرخ‌گذاری شده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های ما در سازمان منطقه آزاد کیش، حمایت از دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان واقع در جزیره است و این امر در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

هوشمندسازی و کاهش هزینه‌ها

غلامحسین مظفری در جریان این بازدید از کنتور هوشمند این دانشگاه که با شبکه نوآور که از جمله شبکه‌های ارزان‌قیمت جهت هوشمند‌سازی اینترنت اشیاء است، مورد استفاده قرار می‌گیرد دیدن کرد و در جریان نحوه کار آن قرار گرفت.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن اشاره به موفقیت دانشگاه امیرکبیر در مدیریت زمان استفاده بهینه و کاهش هزینه‌های انرژی با استفاده از کنتورهای هوشمند بیان کرد: نخستین اولویت در مصرف انرژی، استفاده حداکثری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های هوشمند‌سازی است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر شهر هوشمند را به‌منزله مدیریت انرژی، خانه هوشمند و روشنایی شهر هوشمند برشمرد و اظهار داشت: قادر خواهیم بود تا با کاهش حداقل ۱۵ درصدی هزینه آب و برق در منطقه آزاد کیش هزینه مصرف انرژی را مدیریت نماییم. این منطقه بهترین پایلوت برای ایران و کشورهای همجوار محسوب می‌شود.

امضای قرارداد همکاری

قرارداد همکاری و استقرار مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مرکز نوآوری کیش با حضور مسئولین ذیل به امضا رسید:

  • حضور غلامحسین مظفری(رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل)
  • سید علیرضا علوی رضوی(مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش)
  • داریوش سلیمی (مشاور مدیرعامل در مرکز نوآوری کیش)
  • مسعود توفیقی (مدیرعامل موسسه علوم و فنون کیش)
  • سیداحمد معتمدی (رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر)

https://aut.ac.ir/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا