Skip to content
امتحانات پایان ترم غیرحضوری بعضی دانشگاه‌ها

امتحانات پایان ترم غیرحضوری بعضی دانشگاه‌ها

براساس بخشنامه ابلاغ شده به دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی درخصوص ارزیابی دانشجویان در نیمسال تحصیلی کنونی، بعضی امتحانات پایان ترم غیرحضوری برگزار می‌شوند.

امتحانات پایان ترم غیرحضوری

بنابر تصمیم ریاستجمهوری و ستاد ملی مقابله با کرونا، از تاریخ ۱۷ خردادماه، دانشگاه‌های کشور جهت انجام فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و با اولویت دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی بازگشایی می‌شوند. معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اختیارات زیر را به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی واگذار کرده است:

  • برگزاری امتحانات پایان ترم
  • نحوه ارزیابی دانشجویان در ترم تحصیلی جاری
  • زمان به پایان رسیدن این نیمسال

دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی

تعداد ۳۲۰ دانشگاه غیردولتی و غیرانتفاعی در کشور نیز مستثنی از این قائده نیستند و براساس اعلام قبلی رییس اتحادیه این دانشگاه‌ها، به مدت ۳ هفته کلاس‌های رفع اشکال در دانشگاه‌های غیردولتی برگزار می‌شود.

براساس بخشنامه ارزیابی دانشجویان ابلاغ شده به این دانشگاه‌ها، دروس نظری و بعضی از دروس عملی ترم تحصیلی کنونی مطابق با تقویم آموزشی کمافی‌السابق به‌شیوه الکترونیکی ادامه خواهد یافت. براساس شرایط خاص موجود، روز پایانی تشکیل کلاس‌ها در نیمسال جاری در ۳۰ خرداد ۹۹ خواهد بود و لازم است کلیه مستندات کلاس‌های مجازی ازقبیل صوت،‌ تصویر و فایل تا پیش از تاریخ ۳۱ خرداد در سامانه آموزش‌های الکترونیکی بارگذاری گردد.

در ادامه این بخشنامه آمده است که امتحانات پایان‌ترم نیمسال جاری از ۷ تیر الی ۷ مرداد ۱۳۹۹ بوده و نحوه برگزاری تمام امتحانات نیز به‌شیوه مجازی و غیرحضوری خواهد بود.

شیوه ارزشیابی

در روش ارزیابی دانشجو در طول ترم باید حداقل ۳ شیوه ارزیابی مختلف انجام گیرد. در رابطه با نمره ارزیابی دانشجو به این صورت داده می‌شود که نزدیک به ۶۰% نمره مربوط به مواردی غیر از امتحان پایان ترم باشد.

مطابق با اعلام دانشگاه‌های غیردولتی، انتخاب روش ارزشیابی با گروه‌های آموزشی و اساتید است.

این دانشگاه‌ها برگزاری دروس عملی و کارگاهی را به بعد از عادی شدن شرایط موکول کردند که به‌شکل فشرده برگزار می‌شود.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا