Skip to content
امتحان حضوری دانشجویان دانشگاه امیرکبیر

امتحان حضوری دانشجویان دانشگاه امیرکبیر

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر: نحوه برگزاری امتحانات این دانشگاه به صورت امتحان حضوری و از تاریخ ۷ تیرماه است. نخست دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی و سپس کارشناسی امتحان خواهند داد.

امتحان حضوری

احمد معتمدی بیان داشت: براساس ابلاغ وزارت علوم درمورد شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و نحوه برگزاری امتحانات پایان سال ۹۸-۹۹، آزمون دانشگاه‌ها همراه با رعایت تمهیدات و پروتکل‌های بهداشتی به‌شیوه حضوری برگزار می‌شود. البته امکان آن وجود دارد که در موارد استثنا به‌شیوه الکترونیکی برگزار شود.

وی در ادامه گفت: مقاطع تحصیلات تکمیلی و کارشناسی جدا ازهم آزمون خواهند داد، به‌این‌گونه که نخست امتحانات مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و سپس دوره کارشناسی برگزار می‌شود. هدف از این کار کاهش تراکم دانشجویان در محل آزمون و همچنین در خوابگاه‌هاست.

آزمون‌های هم‌زمان

معتمدی اظهار داشت: احتمال این‌که در چند مرکز استان که دارای وضعیت قرمز هستند، امتحانات به‌صورت هم‌زمان برگزار شوند.

وی توضیح داد: در برخی استان‌ها که تعداد زیادی دانشجو وجود دارد، از جمله:

  • آذربایجان شرقی
  • فارس
  • خراسان رضوی
  • اصفهان

قرار بر آن شده‌است که امتحانات حضوری باشند. مثلا امتحان درس استاتیک مربوط به رشته مکانیک در کلیه مراکز تعیین شده (تهران و سایر استان‌ها) در یک تاریخ و ساعت معین و به‌شکل هم‌زمان برگزار می‌شود.

رییس دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: انتخاب این شیوه برگزاری امتحانات، تا اندازه‌ای انجام کار را دشوار ساخته و نیازمند سرمایه مالی است، چون حداقل به حضور یک استاد و دو کارمند به عنوان ناظر در مراکز امتحانی بجز دانشگاه احتیاج داریم. با‌این‌حال آمادگی داریم تا برای سایر دانشگاه‌ها نیز حوزه امتحانی آماده کنیم. اتخاذ این روش رعایت استانداردهای علمی و بهداشتی را عملی می‌سازد.

تاریخ برگزاری امتحانات

وی تصریح کرد: امتحانات مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از تاریخ ۷ تیرماه شروع شده و پس از ۲ هفته، بلافاصله امتحانات مقطع کارشناسی آغاز خواهد‌ شد.

احمد معتمدی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی پس از پایان امتحانات به‌طور کامل خوابگاه‌های خود را تخلیه نمایند تا تراکم در خوابگاه‌ها کاهش یابد.

https://aut.ac.ir/

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا