Skip to content
اعلام نتایج کنکور سراسری 1401

اواخر شهریورماه نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱ اعلام می‌شود

اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱ تا پایان شهریورماه خواهد شد. این خبری بود که مشاور رئیس و مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت.

اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱

علیرضا کریمیان در مصاحبه اخیر خود اظهار کرد: نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ در هفته پایانی شهریورماه اعلام خواهد شد و کارنامه همه متقاضیان در هفته اول مهر منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: در مهلت مجددی که در روزهای ۱۵ تا ۱۷ شهریورماه اعلام شده بود، افرادی که مجاز به انتخاب رشته بودند ولی در زمان معین انجام نداده بودند، انتخاب رشته خود را نهایی کردند این نفرات در مجموع ۷۶۰۰ نفر بودند که در مجموع همه رشته‌ها انتخاب واحد خودشان را انجام دادند.

مشاور رئیس و مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش افزود: در فرصت اول حدود پانصد و هشتاد و دو هزار نفر با مراجعه به سایت سازمان سنجش، نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کرده بودند که با جمع این نفراتی که در مهلت نهایت این کار را کردن این آمار به ۵۸۹۶۰۰ نفر رسید.

آمار شرکت‌کنندگان در آزمون

آزمون سراسری امسال به منظور پذیرش در دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نورو موسسات غیرانتفاعی و غیر دولتی و همینطور دانشگاه آزاد در روزهای هشتم تا یازدهم تیرماه برگزار شد. تعداد کل داوطلبان در کنکور سراسری امسال ۱٫۴۸۹٫۲۲۰ نفر بود که از این تعداد ۱٫ ۱۷۶٫ ۰۰۰ داوطلب واقعی در کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت کرده بودند. حدود ۱۲% داوطلبان در آزمون امسال غایب بودند.

از میان ۱٫۳۰۸٫۰۰۰ داوطلب موجود درآزمون، تعداد ۱٫۱۵۷٫۰۰۰ نفر معادل با ۸۹% مجاز به انتخاب رشته شدند.

ظرفیت پذیرش در کنکور سراسری ۱۴۰۱ حدود ۵۰۰ هزار نفر است که ۱۶۷ هزار نفر از طریق رشته‌های با آزمون و سیصدو سی و شش هزار نفر از طریق رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی پذیرفته می‌شوند.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا