Skip to content
دکتر کلانتری معاون فرهنگی وزارت علوم

رتبه‌بندی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها از سال تحصیلی ۱۴۰۱

رتبه‌بندی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها در دانشگاه‌های سراسر کشور از ابتدای سال جاری انجام خواهد شد. این خبری است که توسط معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اعلام شده است.

رتبه‌بندی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها

دکتر کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در ادامه عنوان کرد: شاخص‌های دانشگاه‌ها در این زمینه به دست آمده و در درون رتبه‌بندی کلی دانشگاه قرار گرفته است. معاون وزارت علوم افزود: پیش از این، رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور بر مبنای شاخص‌های پژوهشی و آموزشی بود که شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی نیز به کلیت ارزیابی دانشگاه‌ها اضافه شد.

وی همچنین یکی از برنامه‌های این معاونت وزارت علوم را سیاستگذاری و نظارت بر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها عنوان کرد. دکتر کلانتری در این زمینه عنوان داشت: با نظارت بر برنامه‌های دانشگاه‌ها در این حوزه، می‌توانیم بودجه مناسب را نیز به آن‌ها اختصاص دهیم.

دکتر کلانتبری ادامه داد: این بودجه مبتنی بر عملیات و عملکرد دانشگاه‌ها به آن‌ها بر اساس نیل به اسناد بالادستی به خصوص «سند جدید تحول آموزش عالی» اختصاص خواهد یافت.

طراحی سامانه رتبه‌بندی

وی افزود: با در نظر گرفتن این موضوع که تاکنون هیچ سامانه‌ای برای این کار پیش‌بینی نشده بود، از این شاخص‌های ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی استخراج شد، تا مبتنی بر آن بتوان سامانه‌ای را تهیه کنند که در موقع بار گزاری داده‌های عملکردی دانشگاه‌ها ما بتوانیم در ستاد وزارتخانه بر فعالیت آنها ارزیابی داشته باشیم.

کلانتری همچنین یادآور شد: طراحی این سامانه کار مشترک بین معاونت فرهنگی و اجتماعی، مرکز نظارت و ارزیابی و مرکز ای تی وزارت علوم است و حدود چند ماه طراحی آن زمان خواهد برد.

فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها

به گزارش سازمان بین‌المللی دانشگاهیان، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها شامل حمایت از تشکل‌های دانشجویی توسط ستاد دانشگاه‌ها و اجرای برنامه‌هایی نظیر اردوها، مسابقات، جشنواره‌ها و … است که به صورت سالانه برگزار می‌شود.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا