Skip to content
برگزاری حضوری امتحانات دانشگاه‌ها

برگزاری حضوری امتحانات دانشگاه‌ها

رییس کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم درخصوص برگزاری حضوری امتحانات پایان‌ترم دانشگاه‌ها گفت: پیش‌بینی ما برگزاری بیش از ۵۰ درصد امتحانات به‌صورت حضوری و درصد بالایی نیز به‌شیوه آنلاین و الکترونیکی است.

برگزاری حضوری امتحانات

علی‌اکبر صفوی درمورد راه‌های برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها بیان کرد: مطابق با ابلاغیه‌های معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روش‌های متنوعی برای این کار وجود دارد. به‌عنوان مثال دانشگاه محل تحصیل دانشجویان با دانشگاه دیگری جهت برگزاری آزمون حضوری هماهنگ کرده و دانشجویان نمره را از همان دانشگاه محل برگزاری آزمون دریافت نمایند.

وی ادامه داد: اگر یک دانشجو امکان حضور در دانشگاه محل تحصیل خود را برای امتحانات پایان ترم ندارد، می‌تواند نزدیک‌ترین شهر منتخب به محل سکونت خود را انتخاب کرده تا سوالات امتحانی با استفاده از پست الکترونیکی، فکس یا غیره به آن دانشگاه ارسال شود و دانشجو به‌صورت حضوری در امتحانات شرکت کند.

روش‌های دیگر برگزاری امتحانات

دکتر صفوی اظهار داشت: در برخی موارد نیز تحویل پروژه و امتحانات کتاب‌باز پیشنهاد شده است که در امتحانات کتاب‌باز دانشجو چند روز برای ارائه پاسخ زمان دارد.

وی راه‌کار دیگر را برگزاری امتحانات پایان ترم با رعایت فاصله‌گذاری عنوان کرد اما درعین حال بیان نمود که آن دسته از دانشجویانی که نمی‌توانند در امتحانات حضوری شرکت کنند، از روش آنلاین بهره ببرند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز گفت: اگر دانشجویی نمی‌تواند چه به‌صورت حضوری و چه آنلاین در امتحان شرکت نماید، این امکان را دارد که با دانشجویان ترم بعد امتحان دهد. در این روش نیازی هم به حذف درس نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: درصورتی‌که در زمان برگزاری امتحان به‌‌روش الکترونیکی، برق یا اینترنت دانشجو قطع شود و یا چنین مشکلاتی پیش آید، استاد اختیار آن را دارد که یک امتحان دیگر به‌عنوان مثال در شهریور‌ماه برای دانشجو برگزار نماید.

دانشگاه‌ها شیوه امتحانات را تعیین می‌کنند

رییس کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم در پایان خاطرنشان کرد: تمامی اختیارات در حوزه برگزاری امتحانات پایان ترم از جانب این وزارت‌خانه به دانشگاه‌ها داده شده و انتخاب شیوه و فرآیند اخذ امتحان، نمره‌دهی، ارزیابی و غیره با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا