Skip to content
کلاس‌های مجازی

برگزاری کلاس‌های مجازی در دانشگاه تهران

مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران: به‌دلیل تعطیل بودن این دانشگاه جهت پیش‌گیری از گسترش ویروس کرونا، کلاس‌های مجازی برگزار خواهند شد.

کلاس‌های مجازی

در اطلاعیه مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران آمده است: در راستای افزایش بهره‌وری اساتید و دانشجویان، برای برگزاری تمام کلاس‌های دانشگاه به‌شکل مجازی و الکترونیکی اقدامات ویژه‌ای برنامه‌ریزی شده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: راهنمایی ویدیویی جهت آموزش نحوه استفاده از سامانه یادگیری الکترونیکی آماده شده است که شامل:

  •  توضیحات کامل در خصوص نصب نرم‌افزارهای لازم
  • چگونگی ورود به سیستم یادگیری الکترونیکی
  • برگزاری و شرکت در کلاس آنلاین
  • و نیز استفاده از ویدئوی ضبط شده کلاس‌ها

است که در آینده نزدیک در دسترس اساتید و دانشجویان قرار خواهدگرفت.

اطلاعات تکمیلی

براساس این اطلاعیه دانشجویان و اساتید می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و تکمیلی به مرکز یادگیری الکترونیکی به نشانی https://utec.ut.ac.ir و یا سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران (elearn.ut.ac.ir) مراجعه کنند.

دانشگاه‌های کشور بعد از تعطیل اعلام شدن دانشگاه‌ها تا پایان هفته به منظور پیشگیری و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، اقدامات متفاوتی را جهت مبارزه با این ویروس برنامه‌ریزی نموده‌اند:

  • تعطیلی خوابگاه‌ها
  • ضدعفونی کردن آن‌ها
  • آموزش و توصیه‌های بهداشتی
  • تعطیلی دانشگاه‌ها

گوشه‌ای از این اقدامات پیش‌‎گیرانه محسوب می‌شوند.

تعدادی از دانشگاه‌ها نیز روش آموزش مجازی و غیرحضوری را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

از هنگامه ویروس کرونا

شایان ذکر است از هنگامه شیوع کرونا در سال ۲۰۱۹ تا کنون، بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی سطح دنیا، آموزش خود را به صورت مجازی درآورده‌اند. حتی پس از فروکش کردن این ویروس، این نوع آموزش در کنار آموزش حضوری ادامه یافته است. از جمله مزایای این آموزش می‌توان به نبودن موانع زمانی و جغرافیایی اشاره کرد. اگرچه، از جمله معایب آن نیز می‌توان به تمرکز پایین‌تر فراگیران اشاره داشت.

همچنین گفتنی است این نوع آموزش، در دو قالب آنلاین (حضور همزمان مدرس و فراگیران) و آفلاین (ارائه آموزش ضبط شده توسط مدرس و استفاده فراگیران در طی زمان) تعریف می‌شود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا