روابط عمومی دانشگاه امام صادق (ع) اعلام کرد بر اساس جلسه شورای آموزشی دانشگاه (مورخ ۷/۱۲/۱۳۹۸) تمهیدات دانشگاه امام صادق درباره ویروس کرونا به شرح ذیل است:
تمهیدات دانشگاه امام صادق
- با عنایت به ضرورت توجه به سلامت جسمی و روحی دانشجویان و خانوادههای آنها و با توجه به دشواریهای اجرایی و ملاحظات بهداشتی برگشت دانشجویان از شهرستانها، کلاسهای درس دانشگاه تا پایان اسفندماه سال جاری با رعایت بندهای ذیل بهصورت مجازی برگزار خواهد شد.
- اصل حضور و در دسترس بودن اساتید جهت پیگیری امور آموزشی و پژوهشی در دانشگاه مورد تاکید است.
ادامه فعالیت سیستم اداری
- ادارات حوزه آموزش دانشگاه تدبیری داشته باشند که با توجه به مصوبات نهادهای مرتبط بهخصوص ستاد مرکزی مبارزه با کرونا و با همکاری سایر معاونتها، سیستم اداری آموزش دانشگاه بتواند به دانشجویان و اساتید خدمت رسانی کند.
انتقال تعطیلی میانترم و آزمون میانترم
- جهت جبران تعطیلی ناخواسته، اولاً تعطیلی هفته میان ترم لغو و به پایان نیمسال تحصیلی جاری نیز دو هفته آموزشی اضافه میگردد.
- برگزاری امتحانات میانترم در این نیمسال اختیاری و با نظر استاد درس خواهد بود. زمان امتحانات میانترم برای اساتیدی که بخواهند امتحان بگیرند متعاقباً اعلام خواهد شد.
استفاده از سامانههای آموزش مجازی
- اساتید میتوانند از طریق سامانههای آموزش مجازی نظیر سما و … نسبت به برگزاری کلاسها به صورت مجازی اقدام کنند. بدیهی است برگزاری کلاسهای مجازی تا حداکثر سه هفته آموزشی جایگزین کلاسهای حضوری استادان محترم خواهد شد.
- جهت حفظ سطح علمی و پژوهشی دانشگاه معاونین محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکدهها، مرکز زبان و پردیس خواهران، موظف هستند تا با ارتباط گیری با تکتک استادان در این نیمسال تحصیلی، نسبت به تعریف یک کار در حوزه پژوهشی، نوآوری و یا مطالعاتی برای دانشجویان و دریافت گزارش آن حداکثر تا ابتدای اردیبهشتماه ۱۳۹۹ و ارزیابی گزارشهای دانشجویان جهت تخصیص بخشی از نمره ارزیابی دانشجو اقدام نموده و این اطلاعات را از طریق سایتها و شبکههای رسمی اطلاعرسانی کنند.
- الزام بند قبل برای استادانی که از گزینه آموزش مجازی استفاده میکنند به اختیار تبدیل میگردد.
همچنین تصمیمگیری در خصوص نحوه حضور اساتید و کارکنان دانشگاه در جلسه روز پنجشنبه هیات رییسه دانشگاه انجام گرفته و اطلاعرسانی خواهد شد.