Skip to content
تشکیل خوشه های فکری برون رفت از بحران کرونا در دانشگاه تهران

خوشه‌های فکری عبور از کرونا در دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران از تشکیل خوشه‌های فکری عبور از کرونا شامل خوشه فکری اقتصاد کلان، سرمایه اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی جهت کمک به گذر از مسئله ویروس کرونا خبر داد.

آموزش الکترونیکی دانشگاه تهران

دکتر محمود نیلی احمدآبادی طی یک پیام تصویری بیان کرد:‌ مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه بلافاصله پس شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها فعال شد و کلاس‌های آموزشی دانشگاه تهران به‌شکل غیرحضوری و مجازی ادامه پیدا کرد.

دکتر نیلی احمدآبادی ادامه داد: میزان ۶۰ درصد کلاس‌های حضوری دانشگاه به‌صورت مجازی ارائه شده است و خوشبختانه توانسته‌ایم خلا به‌وجود آمده را جبران کنیم. اگر ازاین ظرفیت موجود بهره لازم را نمی‌بردیم، یک ماه فرصت آموزش را از دست می‌دادیم و در حال حاضر نیز نمی‌توانیم بگوییم پس از تعطیلات نوروزی کلاس‌های حضوری صددرصد برگزار خواهند خواهند شد یا خیر.

وی اظهار داشت: با توجه به برنامه‌های مختلف دانشجویان و دشواری برگزاری کلاس‌های جبرانی برای اعزای هیأت علمی دانشگاه‌، تاکید ما بر برگزاری کلاس‌های مجازی با قدرت هرچه بیشتر و حضور دانشجویان در این کلاس‌ها با قوت هرچه تمام‌تر است.

خوشه‌های فکری عبور از کرونا

رئیس دانشگاه تهران در ادامه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در شرایط حساس کنونی دانشگاه‌ها باید به وظایف اجتماعی خود پایبند باشند و از تخصص‌ها و ظرفیت‌های خود در جهت کمک به رفع بحران استفاده کنند.

وی افزود: ما در دانشگاه تهران در حوزه‌های مختلف تخصص‌هایی را داریم که می‌تواند در راستای کمک به حل بحران کرونا مثمرثمر باشد. در این زمینه سه خوشه فکری اقتصاد کلان، سرمایه اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی را در دانشگاه تهران ایجاد کردیم. امید است بتوانیم از دل این خوشه‌ها راه‌کارهایی را جهت برون‌رفت از این بحران استخراج کرده و پیشنهاد کنیم که مورد استفاده مسئولان کشور نیز قرار بگیرد.

https://ut.ac.ir

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا