Skip to content
حذف ترم دانشگاه پیام‌نور

دانشگاه پیام‌نور حذف ترم ندارد

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان همدان ضمن اشاره به این‌که دانشگاه پیام نور مشمول مصوبه ۲۰ بندی وزارت علوم نمی‌شود گفت: دانشگاه از قبل از شیوع ویروس کرونا زیرساخت برگزاری کلاس‌های الکترونیک را کاملاً دارا بود و دانشجویان پیام نور مشمول حذف ترم نمی‌شوند.

دانشگاه پیام‌نور

دکتر صفی‌الله صفایی بیان کرد: تفاوتی میان کلاس‌های حضوری معمولی با کلاس‌های الکترونیکی دانشگاه پیام نور وجود ندارد و امکان برقراری ارتباط دوطرفه تعاملی میان استاد و دانشجو در این کلاس‌ها وجود دارد، به‌گونه‌ای که دانشجو می‌تواند همانند کلاس‌های حضوری سوالات خود را مطرح کند و اساتید نیز محدودیتی در ارائه درس مرتبط با خود ندارند.

دکتر صفایی در ادامه گفت: همه زیرساخت‌های مورد نیاز و تجهیزات لازم از پیش از شیوع کرونا در دانشگاه وجود داشته و هیچگونه محدودیتی در این رابطه وجود ندارد. برهمین اساس کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور استان قادراند از سامانه کلاس‌های مجازی استفاده کنند و محدودیتی در این‌خصوص وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص نحوه برگزاری کلاس‌های عملی و آزمایشگاهی گفت: این کلاس‌ها در صورت ممکن بودن برگزاری کلاس‌های حضوری، به‌شکل فشرده برگزار خواهند شد ولی چنان‌چه به‌دلیل ادامه بیماری این شرایط محقق نشود، دانشجویان می‌توانند دروس عملی را حذف و دروس جایگزینی انتخاب نمایند.

مزایای آموزش مجازی

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان همدان ضمن اشاره به رواج استفاده از فضای مجازی و شبکه الکترونیکی در دانشگاه‌های جهان در حوزه آموزش خاطرنشان کرد: این کار موجب کاهش ترافیک و رفت‌وآمدها می‌شود و این امکان را به هر دانشجو می‌دهد که در منزل خود با استاد مربوطه ارتباط برقرار کند.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به شرایط و وضعیت کنونی کشور که درگیر بحران کرونا است، لازم است که از روش آموزش مجازی در نظام آموزش کشور بهره ببریم که این کار چنان‌چه تداوم پیدا کند، می‌تواند در بلندمدت آثار مثبتی در نظام آموزش کشور داشته باشد.

http://www.pnu.ac.ir/

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا