دوره mba دانشگاه تهران و شریف، سوالی است که برای بسیاری از متقاضیان شرکت در این دوره آموزشی مطرح است. در این بخش، به پرسشهای متداول شما پاسخ داده شده است.
دوره MBA دانشگاه تهران
بدون شک، دانشگاه تهران انتخاب نخست متقاضیان شرکت در دورههای آموزش عالی از جمله دوره MBA به حساب میآید. این دانشگاه، با در اختیار داشتن مدرسان قوی و امکانات آموزشی قابل توجه، در صدر رقابتها قرار گرفته است.
مزایای دوره MBA دانشگاه تهران
از جمله ویژگیهای این دوره، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- امکان شرکت در جلسات به صورت حضوری و یا آنلاین
- دریافت کارت دانشپذیری دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
- قابلیت مشاهده بازپخش کلاسها در هر ساعت از شبانهروز
- دسترسی به پنل کاربری و استفاده از فایلهای کلاس
گرایشهای دوره MBA دانشگاه تهران
لازم به ذکر است دانشگاه تهران، دورههای MBA را در ۴ گرایش با عنوان زیر ارائه میکند:
- مدیریت استراتژیک
- مدیریت بازاریابی
- مدیریت مالی
- مدیریت پروژه
شرایط داوطلبان ورود به دوره
همانطور که میدانید، دوره MBA بهعنوان یک دوره تخصصی به حساب میآید و به همین خاطر، شرایطی برای داوطلبان حضور در نظر گرفته میشود. این شرایط در دانشگاه تهران، به شرح زیر هستند:
- دارا بودن مدرک کارشناسی یا داشتن حداقل ۵ سال سابقه کاری مرتبط
- در نظر گرفتن توان و قابلیت مدیریتی داوطلب
- بررسی رزومه متقاضی و قبول در مصاحبه ورودی
دوره MBA دانشگاه شریف
دانشگاه صنعتی شریف بهعنوان برجستهترین دانشگاه کشور در زمینههای فنی و مهندسی، نسبت به برگزاری دوره EMBA اقدام کرده است. این دوره، از سوی دانشکده مدیریت و اقتصاد این دانشگاه برگزار میشود.
فواید شرکت در دوره EMBA دانشگاه صنعتی شریف
- توسعه دانش مدیریت
- توسعه مهارتهای فردی برای مدیریت اثربخش
- گسترش شبکه ارتباطات فردی
- خلق و گسترش کسبوکار
هزینه دوره MBA دانشگاه شریف
اگر مایل به شرکت در این دوره هستید، در نظر داشته باشید هزینه شرکت در این دوره (سال ۱۴۰۱) مبلغ ۳۹ میلیون تومان عنوان شده است. همچنین برای افراد زیر، تخفیف ۳ میلیون تومانی پرداخت شهریه لحاظ خواهد شد:
- فارغالتحصیلان دانشگاه صنعتی شریف
- همکاران دانشگاه شریف
- پذیرفتهشدگان در صورتی که شهریه را به صورت کامل در ابتدای دوره پرداخت کنند.
- افرادی که شهریه را به صورت اقساط پرداخت میکنند. (جدید)
دروس ارائه شده در دوره MBA دانشگاه شریف
طول دوره MBA دانشگاه صنعتی شریف، ۱ سال در نظر گرفته شده است. این دوره، از مهرماه آغاز شده و روزهای چهارشنبه (از ساعت ۱۶ الی ۲۰) و پنجشنبه (از ساعت ۹ الی ۱۳) در قالب مجموع ۲۴۰ ساعت برگزار خواهد شد. دروس این دوره شامل موارد زیر هستند:
- مدیریت بازاریابی
- استراتژی
- اقتصاد برای مدیران
- مدیریت مالی
- رفتار سازمانی
- مدیریت منابع انسانی
- تصمیمگیری در مدیریت
- تحقیقات بازاریابی
- مدیریت دادهمحور کسب و کار
- رهبری سازمانی
- مدیریت عملیات
- کارآفرینی
- حقوق تجارت
- مدلهای کسب و کار دیجیتال
- مدیریت نوآوری و توسعه محصول