Skip to content

تحریم دو دانشگاه داخلی کشور

دکتر منصور غلامی وزیر علوم از تحریم دو دانشگاه داخلی کشور خبر داد. دانشگاه شهید بهشتی و صنعتی شریف به خاطر فعالیت‌های علمی در زمینه انرژی هسته‌ای از سوی کشورهای خارجی مورد تحریم قرار گرفتند.

تحریم دو دانشگاه داخلی کشور

وی در این خبر گفت : در آخرین سفرم به اروپا حین شرکت در نشست کارگروه همکاری‌های علمی و فناوری بین کشور ایران و اتحادیه‌ی اروپا، پیگیری‌های لازم در این خصوص برای رفع این تحریم‌ها انجام دادم.

دکتر منصور غلامی در این خبربیان کرد: با تاسف فراوان برخی دانشگاه‌های ایران از سوی ‌کشورهای خارجی تحریم شدند. سوتفاهمی است بین مراکز بین‌المللی و دانشگاه‌های ما رخ داده مبنی بر اینکه دانشگاه کشور مان در زمینه انرژی هسته‌ای فعالیت داشته و یا اینکه مقالاتی در این باب چاپ کرده باشد که نشان از یک دستاورد خوب علمی است، به علت سوءظنی که مقامات کشورهای خارجی به فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارند، ایران را در لیست تحریم‌ها قرار داده‌اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این دو دانشگاه داخلی کشور صنعتی شریف و شهید بهشتی به دلیل این سوءظن جز تحریم‌های خارجی قرار گرفتند. امیدواریم این تحریم ‌دانشگاه‌های داخلی کشور از سمت کشورهای خارجی برطرف شود.

همچنین خاطر نشان کرد: ما در حال پیگیری‌ های لازم برای رفع این تحریم‌های برای دو دانشگاه کشور هستیم و امیدواریم این تحریم ها فورا رفع شوند. به طوری که درآخرین سفرم به اروپا ضمن شرکت در سومین نشست کار گروه همکاری‌های علمی و فناوری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا در این زمینه با مسئولین اروپایی گفتمان داشتیم و توضیح دادم که دانشگاه‌های ایران فقط برای فعالیت‌های علمی انجام می‌دهند و اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح‌های هسته‌ای نیست و دانشگاه‌های ایران به دنبال فعالیت‌های علمی برای استفاده از دستاورد‌های صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای می باشند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا