Skip to content
واکنش وزارت علوم به زمان بازگشایی دانشگاه‌ها

واکنش وزارت علوم به زمان بازگشایی دانشگاه‌ها

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: تا به این لحظه تصمیم جدیدی درراستای زمان بازگشایی دانشگاه‌ها پس از ماه مبارک رمضان اتخاذ نکرده‌‎ایم و هرگونه اقدام در این‌خصوص پیرو تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد بود.

زمان بازگشایی دانشگاه‌ها

دکتر علی خاکی‌صدیق به مطلب اعلام شده در مورد اعلام زمان بازگشایی دانشگاه‌ها پس از ماه مبارک رمضان واکنش نشان داده و بیان کرد: تا به این لحظه هیچ تصمیم جدیدی در مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درمورد بازگشایی دانشگاه‌های زیر مجموعه این وزارت‌خانه پس از پایان ماه رمضان اتخاذ نشده است و فعلا بایستی تصمیمات و مصوبات قبلی اجرا شوند.

پیرو تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هستیم

دکتر خاطی‌صدیق ادامه داد: درخصوص شروع آموزش حضوری در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کاملاً پیرو تصمیمات و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و هرگونه تصمیم‌گیری در این مورد مبنی بر تصمیمات این ستاد خواهد بود.

وی اظهار داشت: باز شدن دانشگاه‌ها جهت حضور دانشجویان در کلاس‌های رفع اشکال و همچنین برگزاری کلاس‌های عملی نیز بستگی به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد. به‌محض این‌‎که این ستاد آغاز به‌کار کلاس‌های حضوری را مجاز اعلام کند و آن را موجب تهدید سلامت سلامت دانشجویان نداند، ما آمادگی داریم که به‌سرعت نسبت به ازسرگیری فعالیت دانشگاه‌ها اقدام کنیم.

اولویت اصلی در تصمیم‌گیری

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: از نگرانی‌های مهم ما درخصوص شروع آموزش‌های حضوری دانشجویان در دانشگاه‌ها:

  • آغاز بحث حضور فیزیکی دانشجویان در محیط دانشگاه
  • حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها
  • تردد آنها از شهرهای مختلف به مراکز آموزشی

است که درصورت ابتلای حتی یکی دانشجو به این بیماری، زمینه شیوع و گسترش دوباره آن فراهم می‌شود و بحران جدیدی گریبان‌گیر سیستم آموزشی خواهد شد، به‌همین دلیل تامین سلامتی دانشجویان اصلی‌ترین اولویت تصمیم‌گیری ما در زمینه شروع مجدد فعالیت‌های حضوری دانشجویی خواهد بود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا