Skip to content
سراهای دانشجویی

ضرورت توجه به ایمنی سراهای دانشجویی

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: ضروری است مسئولان دانشگاه‌ها به مبحث بهداشت، ایمنی و محیط زیست بخصوص در سراهای دانشجویی توجه جدی داشته باشند.

دکتر منصوره السادات صادقی در سخنانی در سومین سمینار تخصصی هم‌اندیشی HSE در مناطق ۲ تا ۵ مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های وزارت علوم که میزبانی آن را دانشگاه تبریز برعهده داشت بیان کرد: شعار سال آینده مراکز بهداشت و درمان ارتقای سواد HSE است. بنابراین توجه به رعایت مسائل ایمنی و سلامت در اماکنی از جمله سالن‌های غذاخوری، خوابگاه‌های دانشجویی و همچنین دانشکده‌ها برای مدیران دانشگاهی الزامی است.

وی در ادامه گفت: مسئولان دفاتر مشاوره و سلامت دانشگاه‌ها با محوریت و نظارت مراکز بهداشت و سایر نظارت‌های مربوط به HSE باید به صورت مستمر موضوع سلامت آب و غذای دانشجویان را پایش و پیگیری کنند.

در پایان دکتر منصوره السادات صادقی ابراز امیدواری کرد: باید به سویی حرکت کنیم که دانشگاه‌ها نقش منفعلانه خود را کنار گذاشته و خود به عنوان عاملی خلاق در پیاده‌سازی امر HSE در اماکن مورد استفاده دانشجویان ازجمله سراهای دانشجویی پیشرو باشند.

دیگر مباحث مطرح شده در نشست

از جمله مسائل دیگری که در سومین سمینار تخصصی هم‌اندیشی HSE در مناطق ۲ تا ۵ مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح شد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تبادل نظر در زمینه اجرای مؤلفه‌های HSE در دانشگاه‌ها
  • بررسی شیوه‌های مدیریتی و اجرایی در زمینه بهداشت، ایمنی و محیط زیست در دانشگاه‌های داخل و خارج
  • ارائه طرح پاسپورت HSE
  • طرق مواجهه با مسئله بهداشتی روز (کرونا)
  • موضوع ایمنی و نگهداشت ساختمان‌های دانشگاهی

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا