Skip to content
اعلام ضوابط برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها

اعلام ضوابط برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها

ضوابط و شرایط برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها با ارسال نامه‌ای از طرف معاون آموزشی وزیر علوم به رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اعلام شد.

امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها

در نامه ارسالی علی خاکی صدیق به روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، چهار دستورالعمل درمورد نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم ذکر شده‌است.

بندهای دستورالعمل

بند اول

در بند یک این دستورالعمل آمده است: ازآن‌جاکه بیماری کوید-۱۹ به‌صورت کامل از کشور ریشه‌کن نشده و حفظ سلامت کلیه دانشگاهیان از اولویت‌های اساسی ما است، شایسته است در صورتی‌که امکان رعایت کامل ضوابط و پروتکل‌های اعلامی وزارت بهداشت وجود ندارد، فرآیند ارزشیابی پایان ترم تحصیلی به‌شیوه غیرحضوری انجام شود.

بند دوم

بند دوم این دستورالعمل تاکید می‌کند: چنان‌چه امتحانات به‌شیوه غیرحضوری برگزار گردد، با اشاره مجدد به این‌که استاد هر درس مرجع ارزیابی دانشجو در آن درس محسوب ‌می‌شود، امکان آن وجود دارد که از انواع روش‌های گوناگون بیان شده در دستورالعمل قبلی استفاده شود.

بند سوم

بر اساس بند سوم این دستورالعمل: درصورت تشخیص دانشگاه یا اساتید درخصوص حضوری برگزار شدن آزمون‌های پایان‌ترم، لازم است کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط با محیط‌های دانشگاهی ازقبیل ضوابط اعلام شده و علی‌الخصوص فاصله‌گذاری اجتماعی درزمان برگزاری امتحانات با دقت هرچه تمام‌تر رعایت شوند.

در این حوزه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نحوه چیدمان محل برگزاری آزمون به‌شکلی باشد که فاصله ایمن حداقل یک متری میان دانشجویان رعایت شود.
  • زمان آزمون به حداقل کاهش پیدا کند.
  • جهت ایجاد امکان بازگشت دانشجویان ساکن شهرهای نزدیک به منازل خود، از برگزاری امتحان در ساعات آخر روز (۱۸ به بعد) خودداری گردد.
  • از سیستم تهویه مناسب و یا بازگذاشتن پنجره‌های محل برگزاری امتحانات استفاده شود.
  • وسایل محل برگزاری امتحانات از جمله در و پنجره‌ها، میز و صندلی‌ها و غیره قبل از آزمون گندزدایی شوند.
  • در صورت الزام به استفاده از سلف‌سرویس مواد غذایی در سلف‌سرویس باید دارای پوشش بهداشتی بوده و در بسته‌بندی‌های یک‌بار مصرف ارایه شوند.

بند چهارم

درراستای پرهیز از فعال‌سازی خوابگاه‌های دانشجویی و جلوگیری از تراکم دانشجویان و با توجه به اعلام آمادگی بسیاری از دانشگاه‌های کشور به‌خصوص دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام‌نور جهت میزبانی از فرآیند ارزشیابی دانشجویان سایر دانشگاه‌ها در واحدهای خود در کشور، انتظار می‌رود دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی متقاضی این امر، هماهنگی‌های مورد نیاز را برای حضور و ارزشیابی دانشجویان خود در یکی از واحدهای دانشگاهی نزدیک محل سکونت خود انجام دهند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا