Skip to content

طراحی نرم‌افزار شبیه ساز الکترومغناطیسی برای ساختارهای بزرگ توسط پژوهشگران دانشگاه بوعلی سینای همدان

نرم افزار شبیه‌ساز الکترومغناطیسی برای ساختارهای بزرگ در مقایسه با طول موج “Scatlyze” توسط محققان دانشگاه بوعلی سینای همدان، طراحی و به عنوان یکی از طرح‌های صنعتی برگزیده دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور معرفی شد.

طراحی نرم‌افزار شبیه ساز الکترومغناطیسی

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طراحی و ساخت نرم‌افزارهای شبیه‌سازی امواج الکترومغناطیسی در برخورد با اشیای بزرگ و خیلی بزرگ، در مقایسه با طول موج برای ساخت تمامی تجهیزات در این زمینه ضروری است.

مهم‌ترین مزیت این نرم‌افزار، که بر پایه روش ممان برای محاسبه سطح مقطع راداری اجسام بزرگ و خیلی بزرگ در مقایسه با طول موج پیاده‌ سازی شده، سرعت محاسباتی بالا با بهینه سازی روش عددی ممان و موازی سازی چند هسته‌ای است.

نرم افزار شبیه‌ ساز الکترومغناطیسی در مقایسه با نرم افزارهای تجاری متداول مانند “FEKO”، سطح مقطع راداری را بیش از ۱۰ برابر سریع‌تر محاسبه می‌کند.

از دستاوردهای ویژه‌ای که این طرح نرم‌افزاری به دنبال دارد، می‌توان به محاسبه سطح مقطع راداری اجسام بزرگ و خیلی بزرگ در مقایسه با طول موج که امکان شبیه سازی آن‌ها با نرم‌افزارهای تجاری و کامپیوترهای متداول وجود ندارد، افزایش چند برابری سرعت محاسبات نسبت به نرم افزارهای تجاری متداول مانند “FEKO”، محیط گرافیکی با کیفیت بالا برای ارتباط با کاربر وحل مشکلات صنعت در این حوزه اشاره کرد.
گفتنی است این نرم افزار در آینده می‌تواند در صنایع الکترونیکی، الکتریکی و تولیدات مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا