Skip to content
فعالیت‌های بین‌المللی و پژوهشی دانشگاه علامه

فعالیت‌های بین‌المللی و پژوهشی دانشگاه علامه

نحوه انجام فعالیت‌های بین‌المللی و پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی در شرایط کرونا توسط معاونت پژوهشی این دانشگاه اعلام شد.

فعالیت‌های بین‌المللی

در اطلاعیه دانشگاه علامه طباطبایی در این‌خصوص آمده‌است: اولویت ما کاوش ابعاد گوناگون بحران کرونا به‌شکل طرح‌های درون دانشکدهای جدید و تأسیس هسته پژوهشی جدید است.

به همین دلیل، امکان برگزاری دوره‌های تدریس با حضور اساتید بین‌المللی تنها به شیوه مجازی و غیرحضوری وجود دارد و دانشجویان نسبت به بهره‌گیری از استاد مشاور و یا استاد راهنما از سایر کشورها جهت بالا رفتن تولیدات علمی بین‌المللی تشویق گردند.

ارائه گواهی و لزوم دورکاری

معاونت پژوهشی دانشگاه، گواهی برگزاری کارگاه مجازی را صادر کرده و معاونت آموزشی نیز مسئول صدور گواهی تدریس مجازی برای اساتید خارجی است. علاوه‌براین دانشجویان و اساتید این امکان را دارند تا با هدف اجرای پروژه‌های پژوهشی مشترک بین‌المللی، جهت ثبت‌نام در برنامه‌های دانشگاه‌های طرف تفاهم‌نامه در سال ۲۰۲۱ طرح نامه ارسال نمایند.

لازم است در جهت انجام این فعالیت‌های بین‌المللی اجرای کلیه سامانه‌های پژوهشی زیر به‌شیوه دورکاری انجام پذیرد:

  • مدیریت اطلاعات پژوهش و فناوری
  • همایش‌ها
  • کمک به انتشار مقالات خارجی، کتب و نشریات
  • مشابهت یاب iThenticate
  • ویراستار متون انگلیسی Grammarly
  • همانندجو
  • به‌پژوه
  • خرید کتاب و مجله

کارگاه آنلاین مفاهیم کسب‌وکار

سلسه کارگاه‌های آنلاینی توسط آکادمی اشتغال و کسب‌وکار دانشگاه علامه‌طباطبایی برای آشنایی بیشتر علاقه‌مندان با مفاهیم دنیای کسب‌وکار برگزار می‌شود.

اولین کارگاه مجازی تحت عنوان «آشنایی با مفاهیم راه‌اندازی استارتاپ» به‌صورت رایگان و در تاریخ ۷ خرداد ۹۹ از ساعت ۱۷ الی ۱۸:۳۰ برگزار می‌گردد.

ثبت‌نام جهت شرکت در این کارگاه‌ها از طریق وب‌سایت ایوند به نشانی https://evand.com امکان‌پذیر است. ضمنا در پایان این وبینار یک روزه، از طرف مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه به شرکت‌کنندگان مدرک معتبر ارائه می‌شود.

سرفصل کارگاه‌ها

سرفصل‌های کارگاه آنلاین اول به شرح زیر خواهد بود:

  • تعریف استارتاپ و تفاوت آن با سایر انواع کسب‌وکارها
  • نحوه شکل‌گیری استارتاپ‌های معروف دنیا
  • فرایند ایده‌پردازی و شناخت نیازهای مشتری
  • مفهوم مدل کسب‌وکار و تفاوت آن با طرح کسب‌وکار
  • تحلیل بازار و رقبا
  • تعریف مدیریت محصول و فرایند توسعه محصول/خدمت جدید
  • توسعه محصول ناب
  • آشنایی با مفهوم Agile
  • آشنایی با مفهوم  MVP و ساخت محصول/خدمت
  • معرفی شتاب‌دهنده مهارت‌های مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه علامه طباطبایی

ازجمله سرفصل‌های کارگاه آنلاین دوم نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آشنایی با مفاهیم حقوقی راه‌اندازی کسب‌وکار (انواع شرکت‌ها و قراردادهای مورد نیاز در فرایند راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها)
  • اهمیت تیم‌سازی
  • روش‌های تامین سرمایه
  • مفاهیم اولیه ارزش‌گذاری
  • انواع روش‌های بازاریابی برای استارتاپ‌ها
  • آشنایی با مفاهیم Digital Marketing و SEO
  • چگونگی ارائه به سرمایه‌گذار
  • معرفی شتاب‌دهنده مهارت‌های مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه علامه طباطبیی

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا